Klein vraagje over Te starten klasse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MerelV

Klein vraagje over Te starten klasse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 21:08

Hoi!

Even in het kort: ik heb een paard wat tot 2 jaar geleden M1 met winst heeft gelopen, ik heb voordat ik dit paard kocht M1 met winst gereden met een pony. Ik ging dus van pony naar paarden, waardoor ik een klasse lager mocht starten dan hoogst gezamenlijk. Dit heb ik ook gedaan en ik ben dus L2 gestart.

Nu mijn vraag: mag ik nu wel versneld promoveren naar het M1 omdat we dat beiden eerder gereden/gelopen hebben?? Ik dacht van wel, maar ben niet 100% zeker.

Alvast bedankt

EllyC

Re: Klein vraagje over Te starten klasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:18

Zijn al zo veel topics over dit soort vragen geweest dat het eigenlijk wel een beetje vervelend wordt.
Staat heel duidelijk in het dressuur reglement van de knhs.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 22:28

Deze vraag is toch wel iets anders dan welke klasse moet ik starten, het gaat niet om moeten maar mogen! Maar goed ik was deze situatie nog niet tegen gekomen, ik zoek dan nog wel even verder als je liever geen antwoord geefy

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:34

Volgens mij, moet je twee paarden/ponies in de M1 hebben gereden met winst. Pas dan mag je versneld promoveren.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:35

jury schreef:
Zijn al zo veel topics over dit soort vragen geweest dat het eigenlijk wel een beetje vervelend wordt.

Vragen staat vrij, waarom zo'n reactie?

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:36

Morris schreef:
Volgens mij, moet je twee paarden/ponies in de M1 hebben gereden met winst. Pas dan mag je versneld promoveren.

Dat klopt niet.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:37

Pion schreef:
Morris schreef:

Dat klopt niet.

Nou, wat is het dan wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:39

Hoogst gezamelijke klasse. Oftewel M1.
Versneld promoveren is als je met een ongeklasseerd paard start.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 22:42

Ik mocht een klasse lager starten omdat ik van pony's naar paarden ging, dus ben L2 gestart, dr vraag is of ik nu zonder 10 wp mag promoveren naar M1, omdat dat wel hoogst gezamenlijk is

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:46

Mijn paard was L1, ik hoger ( Z1).
Maar omdat ik van pony's naar paarden ging mocht ik in de b bij de paarden.
Ik mocht wel eerder promoveren, naar de L1.

Ik zou gewoon de knhs mailen, dan weet je het helemaal zeker :)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:48

Morris schreef:
jury schreef:

Vragen staat vrij, waarom zo'n reactie?

Zoals ik al aangaf, staat echt zo duidelijk in het reglement en is al zo vaak op bokt geweest (zoekfunctie en de goedbedoelde niet correcte antwoorden vliegen je om de oren.
Als je het dan echt zeker wilt weten, waarom niet even opzoeken in het reglement.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 22:50

lisaislisa schreef:
Mijn paard was L1, ik hoger ( Z1).
Maar omdat ik van pony's naar paarden ging mocht ik in de b bij de paarden.
Ik mocht wel eerder promoveren, naar de L1.

Ik zou gewoon de knhs mailen, dan weet je het helemaal zeker :)

Dat bedoelde ik en ik dacht ook precies hetzelfde! Dank je! Ik heb de knhs gemaild voor de zekerheid, maar dacht wie weet weet bokt het wel

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 22:52

Ow en trouwens ik kan in het reglement alleen maar vinden in welke klassen je mag beginnen bij bepaalde klasseringen, daar staat in mijn geval L2 of M1, maar ik kan niet vinden of je nadat je de keuze gemaakt hebt voor L2 je versneld naar het M1 mag! Als het echt zo duidelijk in de reglementen staat zou ik graag willen weten waar, zodat ik het later zelf kan opzoeken mocht het nodig zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:29

mereltjuhxxx schreef:
Ow en trouwens ik kan in het reglement alleen maar vinden in welke klassen je mag beginnen bij bepaalde klasseringen, daar staat in mijn geval L2 of M1, maar ik kan niet vinden of je nadat je de keuze gemaakt hebt voor L2 je versneld naar het M1 mag! Als het echt zo duidelijk in de reglementen staat zou ik graag willen weten waar, zodat ik het later zelf kan opzoeken mocht het nodig zijn

Als je mag kiezen, mag je daarna altijd versneld promoveren naar de andere klaases die er staan. Terug mag niet meer

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 19:46

Ok!! Dank je wel!!! Dacht het ook, maar is ook zo stom als dat achteraf niet zo blijkt te zijn!! Allemaal bedankt voor de antwoorden en ervaringen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:49

mereltjuhxxx schreef:
Ok!! Dank je wel!!! Dacht het ook, maar is ook zo stom als dat achteraf niet zo blijkt te zijn!! Allemaal bedankt voor de antwoorden en ervaringen!

Denk maar wat je zou mogen starten als zgn startkaart zou afmelden om later weer aan te vragen, dan zou je ook mogen kiezen voor m1