leren rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Derkie

leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 16:46

Ik ben aan het sparen voor leren rijlaarzen, maar ik ben er al achter gekomen dat ik niet in het standaard maatje ga passen omdat ik geen lange benen heb maar wel maat 40 heb.. dus ik moet ze helemaal op maat gaan laten maken..
Hebben jullie nog een leuke website of adresje om ze voor een leuk prijsje te laten maken.

Alvast bedankt :)

dennisje

Re: leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 16:47

lipica die zijn niet eens zo duur.

Derkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 16:50

dennisje schreef:
lipica die zijn niet eens zo duur.

Ik zal ze eens google :)

Karin_vdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:01

Zijn jodphurs en chaps misschien een optie? Ik had voor standaardmaten te smalle kuiten, dus heb ik nu jodphurs. Maar ik weet niet of je schoeisel zoekt voor gewoon rijden wilt gebruiken of ook voor wedstrijden.

Derkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 22:14

Karinpony schreef:
Zijn jodphurs en chaps misschien een optie? Ik had voor standaardmaten te smalle kuiten, dus heb ik nu jodphurs. Maar ik weet niet of je schoeisel zoekt voor gewoon rijden wilt gebruiken of ook voor wedstrijden.

Nou.. ik wil er vooral professioneler uit zien en aangezien ik van de winter ga starten met me paardje wil ik heel graag een leren rijlaars :) en dan had ik gekeken of jodphurt een optie was maar die zijn net zo hoog als een rijlaars want ik heb geen lange benen en ook geen grote kuiten dus dan kan ik net zo goed iets meer betalen voor een laars.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:26

Het ligt eraan wat je ervoor over hebt qua prijs

Ik heb zelf cognac kleurige petrie coventry's en ik ben er zo ontzettend blij mee. Lipica is ook een mooi merk. DeNiro en Konigs word dan alweer een heel stuk duurder maar ook die zijn erg leuk !

dit zijn in ieder geval mijn laarzen http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8923_n.jpg

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:31

Lipica! Ik heb heel veel plezier van mijn lipica's en ga er binnenkort nog een paar van bestellen.
Gaan lang mee, maar het nadeel is wel dat je er lang op moet wachten..

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:36

Heej, ik kwam bij de Divoza en daar zeiden ze ook dat ik een abnormale maat had en dat ik echt op maat moest laten maken. Ze hadden me een paar laarzen gegeven, geen paste ik. Later kwam ik bij een Lipica dealer en vertelde dit. Die keek 1 keer naar beneden en zei: Nou, jij hebt hele normale kuiten en voeten hoor! Eerste laars die hij pakte was direct raak. Hij zei dat hij me geen dure op maat gemaakte laars van Lipica wilde aanmeten als ik meer dan tevreden kon zijn met een gewone laars. Ik wilde ook gewoon echt een simpel model, dus ja... Ik vond 300 euro daar best veel voor.

Oftewel: Kijk eens bij andere dealers of je wat kan vinden voordat je besluit een dure aankoop te doen. Succes!

Derkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 23:07

Lipica valt bij veel mensen in de smaak merk ik!
Maar ik woon in Gelderland dus het is nogal een afstand om daar heen te gaan rijden maar ik moet er maar is met me moeder over hebben haha ;]

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:24

Met leren Jodphurs en Chaps mag je toch ook gewoon op wedstrijd lijkt me?

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:12

Ik zou dan voor Lipica's gaan.
Zijn niet heel duur, en kan je ook helemaal naar jou wens laten maken :) En op maat.

Derkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 15:20

Horsesfriend schreef:
Met leren Jodphurs en Chaps mag je toch ook gewoon op wedstrijd lijkt me?

Ja dat klopt, maar ik moet ze zowiezo op maat gaan laten maken want de chaps zijn ook te lang :P dus dan kan ik net zo goed voor een leren rijlaars gaan want dan ben ik net zo veel geld kwijt.

wildhorse99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:50

Derkie schreef:
Lipica valt bij veel mensen in de smaak merk ik!
Maar ik woon in Gelderland dus het is nogal een afstand om daar heen te gaan rijden maar ik moet er maar is met me moeder over hebben haha ;]

In Emst bv zit ook gewoon een dealer :j Je hoeft niet perce naar raamsdonkveer toe voor het aanmeten en betstellen van de laarzen.
Zie hier alle dealers: http://www.lipica.nl/dealers.asp

SharonBaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:01

huet in bunnik. www. rijlaarzen.nl heeft heel veel laarzen en kan precies aan je wensen voldoen. de site is niet heel handig maar als je er langs gaat is het echt super fijn! ook de prijzen zijn heel verschillend dus er zal vast wat voor je bij zitten! of de niro boots (moet je even googelen voor een verkoop punt dicht bij je in de buurt..) succes!

febee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 15:25

ik heb ook lipica`s alleen ik heb er heel lang op moeten wachten wat ik erg jammer vind....

Sequnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:34

Lipica!!