Homerun schreef:Herken het probleem. Mijn paard laadde eerst makkelijk en na een keer wat langer werken en nog een rondje bos wilde meneer de trailer niet meer op. Hij loopt dan braaf langs je mee tot de voorbenen op de klep staan en gaat dan op de rem en kijkt je heel rustig aan van "dus echt niet he". Soms loopt hij dan wel tot met zijn hoofd in de trailer en gaat dan op de rem, zet op zijn dooie gemak zijn hoofd omhoog tegen het dak en gaat dan langzaam in zijn achteruit zodat het dak kraakt en zo weer achteruit de trailer af. Of hij duwt degene die de zijkant afschermt aan de kant en gaat dwars op de klep staan. Of hij duwt op het laatste moment nog vlug even zijn hoofd aan de buitenkant van de trailer. Zodra je druk houdt op de lijn zet meneer zijn hoofd tegen het dak. En er is geen enkele keer sprake van paniek, alles gaat heel rustig, maar hij trekt de hele trukendoos open.
Met brokjes doet hij een giraffe na, zijn nek wordt volledig gestrekt, met zijn lip probeert hij bij de brokjes te komen. Soms kan hij de verleiding niet weerstaan en komt een stukje de trailer in om vervolgens weer alsof hij afgeladen wordt de trailer af te lopen en laat zich niet tegen houden.
Ik blijf gewoon rustig, ik weet dat ik tegen karakter werk en met ruzie leg ik het af, dus moet ik volhardend zijn en net zolang doorgaan tot hij toegeeft en dan belonen. De afgelopen twee keer heeft me dat tussen de 20 en 30 minuten gekost. Op een gegeven moment is hij er klaar mee en loopt dan zonder enig probleem zo de trailer in, zucht een keer diep en we kunnen weer gaan rijden.
De ene keer lukte het met de brokjes en de andere keer met de longeerlijn achter zijn billen, maar daar kun je bij hem geen pijl op trekken. De volgende keer kan hij ook goed met twee benen slaan op de longeerlijn. Bij hem is alles een fase en ik hoop maar dat dit ook weer voorbij gaat.
Het trailerladen heb ik hem heel rustig aan geleerd met veel beloningen en is ook steeds heel goed gegaan. Hij staat over het algemeen ook niet alleen op de trailer en we laden hem als tweede, dus er staat al een paard op hem te wachten. we hebben al vanalles geprobeerd, maar hij blijft rustig, zonder paniek tegenwerken tot hij het beu is en loopt er dan op zo van, o, is dat de bedoeling, nou, kom op dan, dan kunnen we gaan. Afladen gaat ook prima!
Dus veel geduld, meer tijd er voor uittrekken en zorgen dat de aanhouder wint.
Zo ik herken me paard er helemaal in! Gelukkig dat ik dus niet als enige zoon raar paard heb haha
Ja mijn paardje stond ook altijd met een ander in de trailer dan was er geen probleem maar doordat ik veranderd ben van vereniging moet hij nu alleen in de trailer en dat vind meneer toch maar niks. ik hoop dat hij het ooit keer door krijgt dat als hij er meteen in loopt makkelijker is dan moeilijk doen.