Paardrijden weer oppakken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cheiron

Paardrijden weer oppakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 17:35

Hallo,

Ik heb vorig jaar een ongeluk gehad met paardrijden waardoor ik niet meer kon rijden. Ik had nog wel even gereden maar moest eraf omdat het teveel pijn deed. Nu gaat alles een stuk beter en wil ik weer proberen het paardrijden op te pakken. Ik heb een 'trauma' voor buitenrijden omdat het ongeluk is gebeurt tijdens een buiten rit.(en misschien ook voor paarden in het algemeen, want altijd als ik paarden zie of iets anders wat mij daaraan doet denken, denk ik terug aan het ongeluk) Ik had al gekeken voor een staprit door de bossen maar dan zit je met kinderen die nog nooit eerder gereden hebben. Mijn vraag is of er mensen zijn die iets soortgelijks hebben meegemaakt en mij advies kunnen geven.

Alvast bedankt
Laatst bijgewerkt door Cheiron op 26-07-12 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Milan_lover

Re: Paardrijden weer oppakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:37

In welke omgeving zit je? Er zijn namelijk ook speciale trainingen om je vertrouwen weer terug te winnen :) Sterkte, maar vooral, geloof in jezelf!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:38

Ga het paardrijden in ieder geval niet buiten oppakken, maar eerst in een bak. Als je een fijne groepsles hebt gevonden, en het in de bak goed gaat, dan kun je misschien vragen of de groep eens buiten mag uitstappen. Als dat goed gaat, dan misschien een keer (vanuit dezelfde stal, zodat je de paarden kent) op buitenrit?

Cheiron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 17:40

ik woon in Haarlem

Heike1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:51

Misschien kan je privélessen nemen? Dan gaat alles volgens jouw tempo en zit je ook niet bij kleine kinderen in de groepsles :D Veel succes!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:38

Even out-of-the-box denken: je zou kunnen proberen of je een heel betrouwbaar verzorgpaard kunt vinden, waarmee je dan niet zelfstandig aan de gang gaat, maar juist in het bijzijn van de eigenaar; als soort hulpje. Voel je je safe bij dat paard, dan kun je er wellicht eens op gaan zitten (aan een touwtje) en zo ga je stapje-voor-stapje verder.

Caira

Re: Paardrijden weer oppakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 23:51

Als schoorl niet te ver is ben je hier welkom hoor, paarden staan in mijn profiel