Tips voor goedkope (zelfmaak) vliegenvangers op stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oreo

Tips voor goedkope (zelfmaak) vliegenvangers op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 15:42

Zoals op veel stallen stikt het ook hier van de vliegen op stal, op de wasplaats en op de poetsplaats.
Wie heeft er tips om op een goedkope, veilige manier zoveel mogelijk vliegen weg te vangen in de stalgangen?

Die plakstrips vind ik niet fijn werken, ik ben eigenlijk op zoek naar een ideaal "lokmengsel" wat ze aantrekt, net zoals je van die wespenvangers hebt waar je ranja in doet bijvoorbeeld. Iemand tips?

Oamaru

Re: Tips voor goedkope (zelfmaak) vliegenvangers op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 16:56

Ik heb van een colafles de hals eraf geknipt en in de fles zelf flink wat ranja en suiker gedaan. Hals er weer op z'n kop erin, en prima vliegenvanger!

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:04

wij hebben de vliegenlinten ( zelfde systeem als flytec) in de koeienstal hangen. Werken super goed.
Is niet de goedkoopste oplossing maar wel een van de beste. Regelmatig lint doordraaien en binnen no-time vol met vliegen. Ondanks dat we veel vee hebben staan hebben we met een goede bestrijding minder last van vliegen.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 18:14

Bedankt! Oamaru, jouw tip ga ik nu gelijk proberen. Ik wist niet dat het wespenvanger-idee ook zo goed voor vliegen werkte. ghisje, jouw tip ga ik later vanavond even uitzoeken op internet qua kosten enzo. Bedankt.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 20:29

VSW -> SV

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:34

Ik vang er vooral veel van die vette bromvliegen in. :') Laat je weten of het gelukt is?! :)