Cashel Crusader vliegenmasker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Cashel Crusader vliegenmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 14:18

Ik ben van plan om de standaard-versie van dit vliegenmasker aan te schaffen (dus zonder oren en zonder neusflap). Andere goedkopere maskers beginnen uiteindelijk toch te irriteren aan de ogen, de ingenaaide oogbolling van de Cashel Crusader sprak mij zeer erg aan.
Maar voor ik tot aankoop overga, ben ik benieuwd naar ervaringen.
Vooral omdat dit vliegenmasker op mij overkomt als het perfecte vliegenmasker, maar er toch zeer weinig naamsbekendheid is. Hier, in België weten de ruitershops zelfs niet waarover ik spreek. Ik vind het gek dat een product dat zo goed is zo onbekend is.
Daarom ben ik op zoek naar eerlijke ervaringen, zowel de voor- als nadelen die je ondervonden hebt.

Verder had ik ook nog een specifieke vraag: zijn de gaten voor de oren ruim genoeg? Op sommige foto's lijkt het alsof het zeer (té) nauw aansluit rond de oren.
Laatst bijgewerkt door Gini op 26-07-12 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Martine

Re: Cashel Crusader vliegenmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:19

HAR -> SV

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:23

Ik heb de extended versie van dat merk. Dus met neusflap maar zonder oren. Dit is het eerste masker wat fijn blijft zitten bij mijn paard en er is ruimte genoeg bij de oren. 2 Weidegenoten van mijn paard hebben er ook 1, waarvan 1 de versie met oren.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 14:58

Geld meer dan waard dus.
Welke maat heb je? (en ik ben even zo brutaal om aan te nemen dat het om het laatste paard in jouw profiel gaat? :+)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:04

Ik vind het het geld inderdaad waard :j . Od heeft maat horse. Hij zit zowel met halsters en hoofdstellen eigenlijk tussen cob en full is maar dit masker past hem prima. En inderdaad Od is het laatste paard in mijn profiel :D

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 16:13

Hier nog iemand die erg goede ervaringen met dit vliegenmasker heeft.
Ik heb de versie die jij beschrijft, bij mijn (KWPN) paard zijn de gaten ruim zat.
Absoluut perfecte pasvorm. (voor die van mij dan)
Als je wilt kan ik wel een foto maken?

edit: Hier staan heel duidelijke foto's en maten etc.
http://euro-horse.nl/eurohorse/index.ph ... &Itemid=32

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 10:07

Inoterry, ideaal, bij mijn paard is het ook altijd twijfelen tussen cob en full. Dus als de horse dan netjes past, dan ga ik daarvoor gaan.

Bedankt Rozanne, met die maattabel kom ik ook op 'horse' uit.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:13

erf fijn masker, ik heb ze al een paar jaar. zowel voor m'n paard als voor m'n shet.

mijn shet heeft gewone, zonder oren. mijn paard heeft er een met neusflap

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:18

Met oren bleef dat ding bij mijn paard niet recht zitten. Hij had steeds zijn oor door de opening van de maantop als ik eind vd dag keek. :D Heb toen de oren er uit geknipt en het masker zit perfect. De oren sluiten niet te nauw aan, de stof die gebruikt is daarvoor is ook zacht en soepel. Neusnetje heeft hij geen last van, die zit op de juiste hoogte en sluit de neusgaten niet af. Vind de Cashel fijner dan de Farnam, de Cashel bedekt de kaken ook. Vandaag had mijn paard de Farnam om en hij was vlak achter zijn kaken helemaal lek gestoken. Morgen dus weer de Cashel, een aanrader dus. :j

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 10:37

Ik heb het besteld, eentje zonder oren. Ik ben heel erg benieuwd. En ik hoop dat het niet de eerste dag al gemold wordt door kuddegenootje.