Strandrit zonder begeleiding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy517

Strandrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 17:14

Misschien een rare vraag, maaaar..
Is het mogelijk om samen met een vriend/vriendin een strandrit te maken zonder begeleiding van de desbetreffende manege/organisatie? Dus niet met een eigen paard!
Ik heb al wel een beetje op internet rondgekeken maar daar gaat er altijd een begeleider mee, en je wordt ingedeeld in groepen naar niveau.

:)

Oreo

Re: Strandrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:16

Die bedrijven zullen er vast wel zijn, maar persoonlijk zou ik never-nooit via zo'n manege gaan rijden. Als ze hun paarden al meegeven aan de eerste de beste toerist die zegt te kunnen rijden, hoe is de rest daar dan geregeld qua welzijn en veiligheid?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:19

Ik ga er van uit dat een goede manege zijn paarden niet zomaar meegeeft aan iemand zonder begeleiding eigenlijk, als je zomaar een paard mee krijgt zou ik sterk twijfelen aan de kwaliteit en veiligheid van de manege. waarom wil je zonder begeleiding weg met een gehuurd paard?

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 17:23

Ik vroeg het me eigenlijk gewoon af. Zelf heb ik al wel wat ervaring maar als je op een vreemd paard stapt is het natuurlijk altijd wennen en niet te verstandig.
Maar stel dat je ooit op een romantische buitenrit wilt dan lijkt een begeleiding toch niet echt geweldig, haha. Maar misschien kun je dat ook beter doen met eigen paarden :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 19:40

Zoiets moet je gewoon niet willen. Je kent de omgeving niet, de paarden niet enz.

Sababber

Re: Strandrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 19:43

Manege heemskerk, Daar moet je 5 euro p.p. bijbetalen als je begeleiding wilt! zonder kan je wel een kaart mee krijgen en paarden die zelf de weg naar huis weten..

Kataklop72

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 18:25

Sababber schreef:
Manege heemskerk, Daar moet je 5 euro p.p. bijbetalen als je begeleiding wilt! zonder kan je wel een kaart mee krijgen en paarden die zelf de weg naar huis weten..

Ben ik toch benieuwd hoeveel paarden er zonder ruiter danwel met blessures terug op stal komen?

@Mandy: Los van het feit dat je de paarden en de omgeving niet kent (en we hebben het over het strand met ook de nodige "gevaren" als drijfzand etc) is het voor de maneges ook een kwestie van aansprakelijkheid en verzekering. Persoonlijk zou ik mezelf een paar keer goed achter de oren krabben voor ik hieraan zou beginnen! Kun je niet vragen naar een rit met een klein groepjes danwel een privérit?