Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

belle_boef schreef:45 minuten tussen 2 paarden lijkt me tijd zat, is goed te doen.
Diesel54 schreef:Misschien ben ik dan wel van de oude stempel, maar nog geen 15 jaar geleden stond je 's nachts om 4 uur op om je paard om 5 uur op de vrachtwagen te zetten omdat er nog 7 paarden her en der opgepikt moesten worden van andere stallen om voor 8 uur op concours te zijn. Omdat 1 van je collega ruiters als nummer 1 moest starten en jij misschien wel pas nummer 25.
Dan was je de hele dag onder de pannen.
Of je kwam op het wedstrijd terrein en was je ineens van nummer 15 naar nummer 6 gezet.
De 2de proef reden we in het middagprogramma, dus op de ochtend reed je proef 1 en op de middag proef 2.
Dan hielp je elkaar onderling en hield je rekening met elkaar. Je had respect voor de organisatie en was niet eens bezig met de tijd tussen 9 en 11, je was gewoon de hele ochtend en soms de hele dag op wedstrijd.
Wees blij dat je tegenwoordig vanuit je luie stoel thuis de startlijst kan bekijken, al is het 2 dagen van te voren. Ik ging op de fiets naar de manege waar het boek lag met de startlijst, als je pech had moest je de volgende dag weer fietsen omdat de startlijst over de post nog niet was aangekomen.
Het zal wel ouwelullen gezwam klinken in je oren, maar ik wil je ervan bewust maken dat we misschien wel helemaal niet zo flexibel zijn als we denken als je zelfs een tijdslot zou willen invoeren.
Je zegt zelf te weten hoe het zit met de organisatie en het vrijwilligen bij een wedstrijd. Serieus, dan begrijp ik de vragen van het topic niet. Dat bedoel ik niet banketstaaf, maar ik begrijp het dan niet. Want dan weet je hoeveel werk het is om een fatsoenlijke startlijst in elkaar te draaien en dat het rekening houden met ieders zijn wensen (mag ik in vroeg starten; mag ik laat starten; mag ik starten met 8 combinaties tussen mij en huppeldepup anders kunnen we elkaar niet voorlezen, enz!)
Het is al gezegd, maar ik benadruk het toch nog, het zijn allemaal vrijwilligers die naast hun eigen baan, gezin, eigen paard dit voor ons regelen, organiseren. Dus als je dan pas 2 dagen van te voren weet hoelaat je start, so be it!
Succes met je rentree, geniet er vooral van en als het toch hobby is, misschien is het dan een goed idee om er dan ook lekker van te genieten en op zaterdag niet nog meer afspraken inte plannen, dan heb je verder ook geen tijdsdruk.
.