Geldklopperij KNHS startpas!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaikysammy

Geldklopperij KNHS startpas!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 12:59

Volgens mij gaan de zaken bij de KNHS niet zo best....

Ik heb hem vorig jaar gekocht, hij heeft een knhs paspoort, dus hij stond al gauw netjes op mijn naam bij de KNHS dus.
Ik heb netjes overschrijvingskosten betaald. niks aan de hand.

Heb vorige week mn startpas aangevraagd voor mn paardje, was helemaal blij.
krijg ik gisteren de factuur binnen, staat er (naast de kosten voor de startpas en behandelings kosten) ook nog € 24,30 voor registratiekosten paard.
dus ik vandaag gebeld, want het paard staat al bijna een jaar op mijn naam bij de KNHS, dus was ik het niet met deze kosten eens.

Ik netjes geinformeerd, krijg ik een verhaal over dat dit bij KWPN-ers niet hoeft, want die worden door het stamboek al bij de KNHS geregistreerd.
Maar alle andere rassen moeten dit wel betalen.

Wat heeft het dan voor nut om het paspoort van de KNHS op mijn naam laten zetten.
zo betaal ik dus dubbel.

ik vind het maar een rare regel en vraag mij af wat ik hier aan zou kunnen doen.
ik zal het waarschijnlijk gewoon moeten betalen, anders krijg ik mn startpas niet.
maar ben het er absoluut niet over eens en vind het eigenlijk ronduit belachelijk en moest even mn frustraties delen!!

EllyC

Re: Geldklopperij KNHS startpas!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:09

Dat is altijd al zo geweest. Bij het vormen van een nieuwe combinatie zijn er zgn opstartkosten.
Kosten moeten toch linksom of rechtsom betaald worden. Als deze kosten dus niet in rekening gebracht worden dan worden de kosten voor de pas natuurlijk weer hoger.

KNHS is overigens een vereniging. Als lid kun je dus gewoon je stem laten gelden.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:11

Ik kreeg ook een rekening van die 24 euro heb ik een email gestuurd en toen kreeg ik mijn geld terug...

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 13:13

afwasborstel schreef:
Ik kreeg ook een rekening van die 24 euro heb ik een email gestuurd en toen kreeg ik mijn geld terug...

Hmm, ga ik denk ik ook maar doen dan!

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:14

Proberen waard toch ;)

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 13:14

jury schreef:
Dat is altijd al zo geweest. Bij het vormen van een nieuwe combinatie zijn er zgn opstartkosten.
Kosten moeten toch linksom of rechtsom betaald worden. Als deze kosten dus niet in rekening gebracht worden dan worden de kosten voor de pas natuurlijk weer hoger.

KNHS is overigens een vereniging. Als lid kun je dus gewoon je stem laten gelden.

tsja is ook weer zo, maar het klinkt nog wel aardig € 75,- voor een startpas, maar dan komt er dus nog wat bij!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:11

Dat zijn gewone eenmalige kosten (registratie paard en registratie ruiter) die ook in het kostenoverzicht van de KNHS staan. Overigens heb ik het voor mijn KWPNers ook gewoon betaald?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:18

Ik heb van de week mijn pas en rekening gehad.
Paard is KWPN en ik heb al jaren een persoonsnummer.

Kosten waren enkel de kosten voor de startpas. Heb geen registratiekosten op de rekening gehad.

Was je zelf al lid?

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 16:35

Zooist schreef:
Ik heb van de week mijn pas en rekening gehad.
Paard is KWPN en ik heb al jaren een persoonsnummer.

Kosten waren enkel de kosten voor de startpas. Heb geen registratiekosten op de rekening gehad.

Was je zelf al lid?

yep, al jaaren. ook al met meerdere paarden gestart en volgens mij nooit deze kosten gehad (waren ook vlgs mij allemaal kwpn-ers)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:59

registratie kosten paard zijn alleen voor paarden die nog niet eerder uitgebracht zijn via de KNHS. Dat heeft niets met het op naam zetten te maken maar alles met registratie voor de wedstrijdsport.

als het paard al eerder is uitgebracht hoef je deze kosten niet te betalen.

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 20:36

vond ik zelf ook al raar, had het ook een tijdje terug