Eerste paardenkamp met eigen paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vezzie

Eerste paardenkamp met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 10:13

Hellow,

Volgende week ga ik voor de eerste keer op paardenkamp met eigen paard. De week daarna opnieuw maar dan met mijn andere pony (want het zijn net paardjes, maar voor mij blijven het pony's).
Nu het zijn zeer jonge pony's die te weinig gereden worden en weinig kennen. Ook ik zelf ben niet zo een heel ervaren ruiter dat geef ik toe, maar ik doe er toch mijn best mee en probeer samen met hen te groeien. Daarom is het voor mij ook dubbel zo spannend want ze moeten daar springen en ze hebben nog nooit een balk van dichtbij gezien laat staan gesprongen. Maar ik ergens ben ik ook bang, want stel dat het helemaal niet goed gaat. Dan krijg je te horen zo wel van de monitoren als van de kampers, "ze kan echt niet rijden he, en dat heeft dan een eigen paard", of zo van die dingen. En dat schrikt me best af.
Ook weet ik niet zo goed wat ik allemaal moet meenemen. Ik had een lijstje gemaakt:
Halster + touw
Schraaf
Poetsgerief
Vliegenproduct
Zweetdeken
Springgetten
Gewone getten
Dressuurzweep
Springzweep
Voldoende zadeldoeken
Hoofdstel
Onderlegger
Zadel
Bandages
Eten
Verzorgingsdoosje
Papieren

Als jullie merken dat hieraan nog iets ontbreekt zet het dan ook hier maar neer en tips zijn altijd welkom.

Vliendertje

Re: Eerste paardenkamp met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:16

je cap?

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 10:18

Vliendertje schreef:
je cap?

Inderdaad dat mag ik niet vergeten maar dat zijn benodigdheden voor mij :P netzoals mijn laarzen, mijn rijbroeken, handschoenen enz =P
Maar toch bedankt ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:07

Mag ik vragen waarom je überhaupt met zulke onervaren ponys op kamp gaat als je er zo je twijfels bij hebt?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:09

Allereerst, als het niet goed gaat, of je hebt er geen vertrouwen in, niet doen! Dan bedoel ik niet dat je niet moet gaan, maar waak ervoor dat je je niet op laat naaien om dingen te doen waar je geen vertrouwen in hebt. Er zijn vast genoeg zaken die je wel probleemloos kunt doen, laat het daarbij. Natuurlijk mag je best je grenzen opzoeken en oprekken, maar doe dat met enig beleid, zodat er geen schade ontstaat.

Bandages zijn naar mijn mening overbodig. Beter kun je voor het springen peesbeschermers hebben (moet je die wel hebben :D )
Daarnaast mis ik een halster en touw, tenzij je dat onder poetsgerief laat vallen.

Even voor mijn beeldvorming: wat zijn getten ook alweer? (sorry, ben te lang weg uit het grensgebied)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:10

Volgens mij peesbeschermers.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 11:15

ikke schreef:
Allereerst, als het niet goed gaat, of je hebt er geen vertrouwen in, niet doen! Dan bedoel ik niet dat je niet moet gaan, maar waak ervoor dat je je niet op laat naaien om dingen te doen waar je geen vertrouwen in hebt. Er zijn vast genoeg zaken die je wel probleemloos kunt doen, laat het daarbij. Natuurlijk mag je best je grenzen opzoeken en oprekken, maar doe dat met enig beleid, zodat er geen schade ontstaat.

Bandages zijn naar mijn mening overbodig. Beter kun je voor het springen peesbeschermers hebben (moet je die wel hebben :D )
Daarnaast mis ik een halster en touw, tenzij je dat onder poetsgerief laat vallen.

Even voor mijn beeldvorming: wat zijn getten ook alweer? (sorry, ben te lang weg uit het grensgebied)

getten zijn peesberschermers :P
En halster en touw staan normaal helemaal bovenaan in het lijstje?
Kijk ik neem zulke onervaren pony's mee omdat ze het moeten leren. De pony's lopen geweldig goed in de koets enzo het zijn menpony's maar onder het zadel zijn ze groentjes. De monitoren zullen me hopelijk wel goed begeleiden maar ik ben gewoon bang om veel commentaar over me heen te krijgen.

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:20

dazen/vliegenspray, emmers is altijd makkelijk, misschien een vliegendeken/vliegen-uitrijdeken? weet niet of het zonnig wordt??
bandages zou ik ook weglaten en peesbeschermers meenemen.
trek je niets aan van die meisjes die dat tegen je zouden zeggen! je wilt zo ervaring opdoen en ik vindt dat een leuke manier, een ponykamp is voor je plezier en niet om afgezeken te worden, maar er blijven altijd van die meisjes bestaan }:) veel plezier!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:21

Als jij gewoon bij het begin van het kamp aangeeft dat je paard nog nooit een balk heeft gezien dan zullen ze daar rekening mee houden en kijken ze je er echt niet op aan als het niet zo vloeiend gaat.

femke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:22

ik denk dat het verstandig is om allereest aan de kampleiding door te geven dat je met on ervaren pony's komt dan zullen ze daar denk ik wel rekening mee houden als ze een beetje ervaring hebben, ik ben alleen van mening dat een paard figuurlijk in het diepe te gooien niet werkt, dat je het langzaam moet opbouwen.
Maar dit is jou keuze, mijn tip geef het aan bij de leiding.
Wat nog mee te nemen:
extra beugelriemen voor als er 1 breekt
Extra teugels, ook voor als er 1 sneuvelt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:27

Ik zou het dan inderdaad ook anders aanpakken dan om ze meteen zo intensief in het diepe te gooien.
Al die indrukken kunnen veel te veel zijn voor ze.

Ik hoop voor je dat het positief uitpakt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:42

vezzie schreef:
ikke schreef:

getten zijn peesberschermers :P
En halster en touw staan normaal helemaal bovenaan in het lijstje?
Kijk ik neem zulke onervaren pony's mee omdat ze het moeten leren. De pony's lopen geweldig goed in de koets enzo het zijn menpony's maar onder het zadel zijn ze groentjes. De monitoren zullen me hopelijk wel goed begeleiden maar ik ben gewoon bang om veel commentaar over me heen te krijgen.

Sorry, overheen gelezen Y;(

Getten zijn inderdaad peesbeschermers, waarmee mijn tweede zin ook soort van overbodig is :D

Je mag van je monitoren verwachten dat ze rekening houden met het niveau van jou en je pony's. De rest zou ik laten voor wat het is. Kletsen doen ze toch, maar zodra je ze uitdaagt, haken ze een voor een af. Been there, done that.

wiebsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:16

waar ga je op paardenkamp? Leuk, zoiets zoek ik ook.

Welke leeftijd?