Body protector & Pijnlijke plek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Body protector & Pijnlijke plek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 20:18

Hooi allemaal,

Ik heb de afgelopen tijd veel ongelukjes met paardrijden, om sommige kan ik wel lachen, en sommige niet.

Ik heb wel vaker last van mijn rug, en schouders, maar ik heb voor ik op vakantie ging op een tinker gereden, die er een beetje hard vandoor ging, en bokte. Daardoor maakte ik een rare beweging en kwam mijn rug vast te zitten (Moeilijk uitteleggen, maar er zaten 2 wervels tegen elkaar op een of andere manier) toen het gebeurde deed het geen pijn, maar hij ging er nog een keer vandoor en toen ging het fout. Mijn ma zei dat ik moest afstappen, maar ik wil altijd mijn les uitrijden, vooral omdat het de laatste keer was voor ik op vakantie ging. Later heb ik mezelf gekraakt onder de douche en zijn we nog even naar de fysio geweest.

Nu is mijn vraag, kan een body protector dat soort dingen ook voorkomen?
Ik weet dat het is voor als je op een hindernis valt, maar dat gebeurt me niet zovaak (Vandaag dus wel :P maar heb me opgevangen met mijn been)

Ook heb ik een vraagje over mijn been, die is nu dus blauw en dik. Weet iemand iets wat de pijn verlicht? (Zalf bijv.)

Horsesfriend

Re: Body protector & Pijnlijke plek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:24

Voor je been zou ik er een ijspack op doen.

Ligt eraan, hoe is het gebeurt? Heb je met je rug heel raar gedraaid ofzo?
Want met een bp kun je je rug zegmaar niet ''heel raar'' draaien.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:26

een bp kan dat soort dingen wel voorkomen.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 20:27

Tja, ik weet niet precies wat er gebeurde, het ging best snel. En heb dr ook een tijdje last van gehad, voel het nog, maar doet geen zeer.

En dat is ook de reden waarom ik er wel een wil, maar ik wil natuurlijk wel weten of eht werkt, omdat sommige best duur zijn, en het is ook best warm in die dingen.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:33

ik gebruik hem elke dag voor het zadelmak maken en ik vindt de warmte wel mee vallen. je kan beter een dure bekende merk kopen zoals race safe, dan weet je dat ze 9 van de 10 keer goed zitten.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 20:43

Bedankt voor de tip, ik zal wel eens kijken.

Ik rij op dit moment een groene pony, van een paar jaar oud, en val daar ook regelmatig vanaf (6 Jaar rij ervering) dusja. Daar zou het ook handig voor zijn, zeker nu haar gedrag verslechterd.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:24

Een bp kan daar zeker in meehelpen mits deze goed past.
Ik ben elf 2x aan m'n rug geopereerd en rij op een redelijk groene paardje maar wel met een BP. Ik heb zelf de Pfiff BP met flexiblocks en deze bevalt mij super. Heb niet het gevoel alsof ik me totaal niet meer kan bewegen. Kan er ook gerust een buitenrit me rijden, en is ook niet super warm.