Eén ding waar ik me wél vreselijk aan kan irriteren is dat hij soms vanuit het niets vreselijk gaat staken, altijd in dezelfde situaties, en ik weet echt niet wat
ik ermee aan moet. Een duidelijk voorbeeld is wat hij doet als ik hem op de wasplaats wil zetten; hij gooit zijn hoofd omhoog en gaat volop in zijn achteruit.
Als ik druk op het halstertouw zet, hem een tik geef of mijn stem verhef gaat hij alleen maar harder.
Ik kan dan echt doen wat ik wil maar hij doet het gewoon niet. Ik heb alles geprobeerd, hem de tijd geven, laten snuffelen, lokken met eten, een ander hem met een zweepje
naar voren laten tikken, achteruit inparkeren, boos worden, kalmeren, advies vragen, repeat
Hij doet het gewoon niet. Nou is het niet zo'n gigantisch probleem, maar het frustreert me wel. Ik vind het erg vervelend om op die manier machteloos tegenover mijn paard te staan want ik heb niet het idee dat hij het eng vindt. Hij wordt alleen boos op mij!
Hij doet het overigens ook wel eens als ik hem van het land wil halen, dat is misschien nog wel vervelender, maar dit is makkelijk op te lossen door hem achter een
ander paard aan te laten lopen of als iemand anders achter hem gaat staan, maar ik zou hem toch liever zelf van het land kunnen halen.
Heeft iemand nog een goede tip? Ik ben wanhopig!