Waarom HC starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanH

Waarom HC starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 16:51

Hee,
Ik had een vraagje, Wat is het nut van het HC starten?
Je kan toch net zo goed gewoon starten en dan gaat het helemaal maar fout? Je moet toch betalen :o Het kan ook heel goed gaan en dan heb je toch een winstpunt :j
Of zie ik iets over het hoofd?
Sorry als ik het verkeerd heb of dat het HC starten meer inhoud dan dat ik denk :')
Alvast bedankt voor het uitleggen!
Laatst bijgewerkt door SuzanH op 23-07-12 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

sharonalover

Re: Waarom HC starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:53

Volgens mij mag je dan ook in de M enzo met zweep rijden.
En het kan bijvoorbeeld handig zijn als je met een jong paard B wil starten, maar dit niet meer mag omdat je 2x Z bent geweest oid :)

Maar het is niet altijd nodig volgens mij :P

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 16:53

sharonalover schreef:
Volgens mij mag je dan ook in de M enzo met zweep rijden.
En het kan bijvoorbeeld handig zijn als je met een jong paard B wil starten, maar dit niet meer mag omdat je 2x Z bent geweest oid :)

Maar het is niet altijd nodig volgens mij :P

Oh zo, Okee dankjewel!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:54

Je kan starten in een lagere klasse om je paard vertrouwen te geven, of als je eigenlijk niet startgerechtigd bent in die klasse maar toch al een jong paard ervaring op wil laten doen.
Je kan starten in een hogere klasse om te kijken of je daar al klaar voor bent, zonder meteen definitief de overstap te maken.
Je kan in het M of hoger met zweep starten, kan een goede training zijn.
Je kan doorstarten in een klasse als je eigenlijk al teveel winstpunten hebt maar nog niet over wilt.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:55

De combinaties die je vaak HC ziet starten zijn de combinaties die geen B of L meer mogen starten en de paarden nog te jong zijn om hoger te starten. Om ze toch ervaring op te laten doen starten ze vaak HC.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 16:58

Top! ik snap het nu :j

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:19

En je kan dan geen verliespunt(en) halen. Tenminste je kan wel 149 punten halen bijvoorbeeld, maar dat telt dan niet mee als verliespunt;) Je punten tellen helemaal niet mee dan

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:19

moet je voor HC een startpas hebben, ik heb zelf met 2 pony's wel gewoon een startpas maar ik reed een tijdje een andere pony, zonder startpas gewoon een paar horconcoursen in de B, gewoon om hem wat ervaring op ander terein op te doen, en dat ging zonder moeite. maar ik lees in andere topics dat dit niet mogelijk zonder startpas. dat vindt ik een beetje raar. :?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:55

Ik ben in 1x in het ZZ terug gekomen met een van mijn pony's na een wedstrijd pauze van 2,5 jaar. En dat is dan best heftig.
1e proef reed ik ook 172 punten (in het Z en ZZ is 170 verlies :o). Week daarna startte ik met m'n nieuwe wagen dus een extra moeilijkheid, dus voor de zekerheid HC gestart om geen verlies te rijden (reed toen prompt 205 en was anders 1e geweest in de rubriek met een winstpunt, dus balen, hihi).

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:02

Ik heb een keer HC gestart met een paard, deze bedacht in de proef steeds dat hij niks meer hoefde en stil kon gaan staan. Na een keer HC met een zweep heeft hij dit nooit meer gedaan. Daar vind ik de mogelijkheid voor HC starten erg fijn voor. Verder start ik altijd gewoon zo, gaat het echt slecht dan groet ik af.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 15:27

CleovG schreef:
Ik heb een keer HC gestart met een paard, deze bedacht in de proef steeds dat hij niks meer hoefde en stil kon gaan staan. Na een keer HC met een zweep heeft hij dit nooit meer gedaan. Daar vind ik de mogelijkheid voor HC starten erg fijn voor. Verder start ik altijd gewoon zo, gaat het echt slecht dan groet ik af.

Ik schrijf vaak, maar ik blijf het vreemd vinden het afgroeten. Sommige jury's vinden het ook zonde. Waarom zou je niet afrijden? Niet aanvallend bedoeld,puur nieuwsgierigheid ;)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:29

vosje456 schreef:
CleovG schreef:

Ik schrijf vaak, maar ik blijf het vreemd vinden het afgroeten. Sommige jury's vinden het ook zonde. Waarom zou je niet afrijden? Niet aanvallend bedoeld,puur nieuwsgierigheid ;)

Heb zelf al 2x mee gemaakt met paard (zelfde probleem als hierboven) dat ik wist dat ik regelrecht op verlies afstevende. Dan groet ik liever af dan dat ik ze incasseer. Daarnaast groet ik ook af als het bijvoorbeeld dusdanig benauwd/warm is dat het niet eerlijk is naar paard om te starten.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 15:30

Okeoke! Dankjee,!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:32

ik heb het ook gedaan omdat mijn paardje nog al wat mee heeft gemaakt.
hij kan afentoe nog wat gek doen en dan vindt ik het jammer om 75 euro te betalen als ik hem toch niet meer start.
hij heeft nu bewezen dat hij braaf is dus is de startkaart ook gewoon aangevraagd

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:32

Zodat je geen verliespunt rijd bijvoorbeeld en wellicht een klasse lager moet gaan starten. Zou dat zo zonde vinden, ben je net over en moet je weer een klasse terug omdat je niet afgegroet hebt en een verliespunt rijd. Als het echt erg beroerd gaat zou ik hier ook voor kiezen. Heb dat zelf 1x gedaan en blij toe. Was gegarandeerd verlies geweest. Nu had ik toen wel genoeg punten dat ik in de klasse kon blijven maar toch..

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 15:34

Dankjulliewel!
Maar als je htc start heb je geen starktkaart nodig? Wel toch?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:37

vosje456 schreef:
Dankjulliewel!
Maar als je htc start heb je geen starktkaart nodig? Wel toch?

Jawel ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:44

Natuurlijk heb je een startkaart nodig, anders komt iedere hotemetoot met van alles onder het zadel op wedstrijden aanzetten "om uit te proberen" :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:50

Hc kan ideaal zijn, idd voor in de M bijv keer met zweep starten, of jong paard in de B starten als dit niet officieel kan vanwege dat je niet meer B mag rijden enz.

Ik heb zelf nog maar 2x afgegroet.
1ste keer was paardlief zo strontvervelend dus had het toch geen zin en is zonde van mn punten als ik verliespunt had gereden.
2e keer idem met pony, ze had zo zin om te lopen dat ze amper te houden was, en tsja in de M gaat het snel als je teveel fouten maakt en wil geen vp dus heb maar afgegroet nadat meneer van een middendraf een middengalop maakte :')

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:57

Ik heb een keer HC gestart omdat ik anders teveel winstpunten zou hebben en de kring niet meer mocht rijden! haha, dat is dus ook nog een optie. ;)

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:49

GamblersCup schreef:
Natuurlijk heb je een startkaart nodig, anders komt iedere hotemetoot met van alles onder het zadel op wedstrijden aanzetten "om uit te proberen" :D

toch heb ik dat echt ooit gedaan, ik had wel een startkaart maar met een andere pony en ik kon gewoon hc starten met een pony waar ik geen startkaart mee had.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:55

Ik heb laatst HC gestart, maar heb geen startkaart hoor? Was om te kijken of ík wel wedstrijden kan rijden, ivm stress.. (of is een oefenwedstrijd wat anders dan HC)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 19:47

een oefenwedstrijd is idd wat anders dan hc :j .

Sommige verenigingen staan het toe, HC starten zonder startpas.

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 20:47

Ja, dan zal dat het wel zijn geweest, want op de startlijst stond achter mijn naam toen wel gewoon hc.

twist12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:32

Ik zie het regelmatig bij de pony´s als ze dan een pacours zijn uitgebeld dan nog een rondje hc starten :D