al jaren wil ik ijsland te paard gaan zien. Nu ben ik op de kjolur trail uitgekomen. Heeft iemand ervaring hiermee, of andere hele fijne tips voor een flinke trektocht in ijsland?
mirjamalfa
Geplaatst: 22-07-12 21:10
je hebt PB
Mloulou
Geplaatst: 29-08-12 00:04
Aanrader: Sagnaslod in IJsland, prachtige omgeving (Westfjorden) en geweldige paarden! Kosten inclusief accomodatie, eten en drinken €250,- per rijdag, groepen zijn niet groot (wij waren met acht).
De Kjölur route hebben we met de auto gedaan, dit is vooral wat vlakker terrein. De trektocht die wij hebben gedaan in de Westfjorden was door valleien en over bergen heen, dus veel klimmen en afdalen. Daardoor maak je per dag minder kilometers, maar het was wel een superervaring! Het is dus maar net wat je leuker vindt.
h231
Geplaatst: 15-09-12 15:58
Een vriendin van mij heeft in IJsland gewerkt op een boerderij, weet nu even niet precies waar. Zij maakte naast het werken ook tochten om bijvoorbeeld schapen het binnenland in te drijven en ze gingen regelmatig tochten maken met paarden om ze in te rijden voor deze tocht.
Erg leuke ervaring volgens haar, maar komt dus wel bij kijken dat je een lange tijd daar ook werkt.