ik heb vakantiewerk op een privé stal, het is een springstal waar ze jonge pony's opleren en dan verkopen. ik mag gratis 1 paard meenemen maar ik zit al een hele tijd te twijfelen welk paard ik zou meenemen. ik stel ze alle 2 even voor.
- het eerste paard is een merrie van 8 jaar, ze heeft erg veel springtalent en heeft er echt plezier in. ze schrikt vrij snel van dingen, soms zelfs van mensen die aan het kijken zijn in de piste als ze even bewegen. ze durft dan weg te lopen. de voordelen als ik haar zou meenemen: haar talent voor springen want het is daar ook een springstal. daar komt er ook elke week iemand lesgeven in springen dus dan zou ik met haar de lessen kunnen volgen. de nadelen: ze schrikt rap, ook op de baan dus wandelen zal een probleem zijn zeker als er jonge pony's meegaan.
- het ander paard is een ruin van 18 jaar: hij is er braaf maar ook erg lui. voordelen: met hem kan ik gemakkelijk gaan wandelen ook als de andere paarden schrikken blijft hij rustig dus dat is goed voor de jonge pony's. hij is altijd en overal rustig. nadelen: hij kan niet echt springen, heeft er steeds minder en minder plezier in (misschien door zijn leeftijd). hij is moeilijk vooruit te rijden (is erg lui)
zelf spring ik erg graag, liever dan dressuur. ik weet gewoon niet welk paard ik moet meenemen. alle 2 gaat niet want ik zal te weinig tijd hebben om er 2 te berijden. ik zit er echt al lang mee en ik weet echt niet wat te doen.
Apochewinta
Geplaatst: 18-07-12 21:36
Sorry, maar die keuze lijkt me toch niet zo moeilijk.... ik zou de 8-jarige meenemen. Kan zij veel ervaring op doen en daar wordt ze waarschijnlijk ook minder schrikkerig van. Daarnaast kun je haar talent verder uitbouwen onder de juiste begeleiding.
Succes !
Zetta
Geplaatst: 18-07-12 21:37
Voor mij lijkt het erg simpel, het eerste paardje. Je gaat naar daar om te springen en dan moet je geen paardje meenemen die dit niet kan.
En misschien kunnen ze nog helpen werken aan die schrik van haar.
Ik zou echt je springpaardje meenemen, ga je meer plezier aan hebben.
Evi_Ibisco
Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-12 21:38
zo had ik het nog niet bekeken. bedankt!
LisanneFloor
Geplaatst: 18-07-12 21:38
Ik zou ook voor de 8-jarige gaan. Met goede begeleiding kan je heel ver komen, en wordt het schrikachtige vast minder! Succes
ik zou ook voor de 8 jarige gaan. en het bang zijn dat ze te schrikkerig is voor de jonge pony's buiten, ze hebben daar vast wel een braaf paard staan om naar buiten mee te gaan
mijn besluit staat vast, ik ga het springpaard meenemen. ik heb al enkele keren met haar alleen gereden en ik krijg steeds meer vertrouwen in haar, als ze schrikt trek ik het me niet aan en ga ik gewoon nog eens langs waar ze van schrok, dat durfde ik vroeger zeker niet. ik ga aan haar inderdaad meer plezier hebben daar.