Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
bonte_bente schreef:als jij geen westrijdervaring hebt moet je gewoon in de B starten.
je kunt een rijvereniging bij jou in de buurt bellen en zij kunnen je vast wel helpen met het invullen van de papieren (het kan namelijk ook gewoon nog via formulieren

Citaat:Hoe vraag ik mijn startpas aan?
Om aan KNHS wedstrijden te kunnen deelnemen moet je lid zijn van een rijvereniging die is aangesloten bij de KNHS. De rijvereniging kan digitaal via Mijn KNHS voor verenigingen een startpas voor je aanvragen. Zij hebben hiervoor een kopie nodig van het paardenpaspoort. In deze kopie moeten de gegevens van het paard, afstamming en het chipnummer duidelijk vermeld staan. Het chipnummer moet gedrukt of afgestempeld in het paspoort staan. Als het een aanvraag voor een startpas voor een pony betreft, moet je ook een kopie van de meetgegevens uit het paspoort afgeven.
Je kunt hierbij aangeven welke sportnaam je wilt aanhouden.
Let er hierbij op dat een paard maar onder één sportnaam in de sport mag worden uitgebracht. Een sportnaam kan alleen kosteloos worden gewijzigd bij een nieuw te vormen combinatie.
Je kunt eventueel zelf een startpas aanvragen via Mijn KNHS voor leden. Je kunt bij je rijvereniging navragen of je deze mogelijkheid hebt. Als je bent ingelogd in Mijn KNHS kun je klikken op Mijn Paarden> Sportstanden en Startbescheiden> Nieuwe startkaart aanvragen.
Je kunt een startpas vanaf 1 januari 2012 per paard aanvragen via Mijn KNHS.
Huidige startkaarten die niet worden afgemeld voor 1 december worden automatisch omgezet in een startpas.