Stal Mansour buitenrit, wie heeft hier al gereden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

inge1963

Stal Mansour buitenrit, wie heeft hier al gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 19:51

Ik kan as. zondag een rit van 5 uur maken bij Stal Mansour. Ik ben daar nog nooit geweest dus ben benieuwd of hier mensen zijn die daar al eens een buitenrit gemaakt hebben.
Hoe zijn de paarden, de begeleiding en de grootte van de groep?

Afgelopen zondag heb ik een rit van ruim 2 uur gemaakt bij een andere stal. Toen was ik best wel gaar aan het eind, dus vraag me ook af of zo'n lange rit (met pauze halverwege op de Hoge Veluwe) niet al te vermoeiend is. Heb nog nooit zo'n lange tocht gemaakt.

Ejen_Macho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:49

Hoi,

Ik heb bij stal Mansoer gereden, alleen is dat alweer heel wat jaartjes geleden.
Ik daar geweldige buitenritten gemaakt en kwam daar jaarlijks met veel plezier terug!
Helaas kan ik je niet vertellen hoe het daar nu is. Hoop dat iemand anders je daar antwoord op kan geven.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:18

inge1963 schreef:
Ik kan as. zondag een rit van 5 uur maken bij Stal Mansour. Ik ben daar nog nooit geweest dus ben benieuwd of hier mensen zijn die daar al eens een buitenrit gemaakt hebben.
Hoe zijn de paarden, de begeleiding en de grootte van de groep?

Afgelopen zondag heb ik een rit van ruim 2 uur gemaakt bij een andere stal. Toen was ik best wel gaar aan het eind, dus vraag me ook af of zo'n lange rit (met pauze halverwege op de Hoge Veluwe) niet al te vermoeiend is. Heb nog nooit zo'n lange tocht gemaakt.

Als je na twee uur al gaar bent, zou ik je adviseren nog even te trainen voordat je aan 5-uursritten begint.

Nu zijn dit ritten die veelal 2 uur heen, uur pauze, twee uur terug zijn maar dan nog is het best pittig.

Wij hadden vroeger op de manege waar ik stond ritten naar 't Jasper (de oplettende lezer weet dan waar mijn roots liggen), dat was 1,5 uur heen en 1 uur terug met een uur pauze en dat was voor de ge-oefende manegeruiters goed te doen, maar gingen ze dan mee op een dagtocht naar de Kluis, dan was dat voor veel manegeruiters, die een uurtje in de week reden, flink afzien! Dat waren toen ook 5-uurs tot 6-uurs ritten.
Zij die echter vaker mee op de Jasperritten mee gingen en wat vaker dan eens per week reden, die hadden weinig moeite met de dagtochten.

inge1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 09:58

Bedankt, ik heb besloten dat ik deze rit inderdaad niet ga doen.
Het is een hoop geld, en dan wil ik toch eerst weten hoe de paarden zijn en of de begeleiding goed is. Ik heb deze maand al 2 ritten op de Veluwe gemaakt bij andere stallen, en bij eentje vond ik de begeleiding superslecht.

Ik ga bij Mansour eerst een keer een 2 uurs rit doen, kan ik ook weer wat meer conditie opbouwen.

Maar hoop hier nog wel ervaringen te horen van mensen die bij Mansour geweest zijn.
Volgende week ga ik weer naar JF Stables, dat was afgelopen weekend een fijne rit. Maar dat de paarden bij Mansour in loopstallen staan vind ik erg positief klinken.

Loetie84

Re: Stal Mansour buitenrit, wie heeft hier al gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:04

Verstandig dat je het voorlopig even houdt bij 2 uurs ritten. Ik rij veel, maar was volledig gesloopt na (twee) dagtochten van 5 uur! Man, wat is dat een eind!! Zeker als je veel stapt, is het een hele zit hoor.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:30

Loetie84 schreef:
Verstandig dat je het voorlopig even houdt bij 2 uurs ritten. Ik rij veel, maar was volledig gesloopt na (twee) dagtochten van 5 uur! Man, wat is dat een eind!! Zeker als je veel stapt, is het een hele zit hoor.

Op dat soort ritten loop ik hele einden naast m'n paard!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:02

ikke schreef:
Loetie84 schreef:

Op dat soort ritten loop ik hele einden naast m'n paard!

Doe ik al als ik een ritje van 2 uurtjes maak. Mijn knietjes vinden het niet fijn om de hele tijd stil te zitten. En met beugels uit loopt mijn paard niet. Das mijn noodrem :P

BarbaLala

Re: Stal Mansour buitenrit, wie heeft hier al gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:08

Je bedoeld de hit-actief stal denk ik, het zijn geen loopstallen :D

Mansour is een leuke manege met goede begeleiding en leuke paarden.
Een aantal van hen paarden hebben zelfs in Nederlandse films gespeeld, en ook de politie paarden, en de paarden van het trompetterkorps te paard staan daar gestald.

Als je op bokt zoekt op Stal Mansour krijg je genoeg ervaringen :)

inge1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 17:01

Ja, ik bedoel hit-actief, kon zo snel niet op de naam komen. :D Maar het zijn in ieder geval geen standaard "sta de hele dag stil" boxen.

Ik zal de zoek functie eens gebruiken, heb vanmorgen wel gezocht op een stal in Noordwijk (Recreatie de Stal) en daar ook hele leuke ervaringen gelezen van bokt-leden. Handig! :j