Mijn paard....mag niemand aankomen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Mijn paard....mag niemand aankomen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 00:43

:') Ja, helaas ben ik met mijn paard wel zo geworden.
Eigenlijk is dat zo, sinds ik deze merrie heb, heb het eerder nooit zo gehad.

De staleigenaar zet de paarden binnen en buiten, dat vind ik prima.
Een vriendin van me op stal, kent mijn paard ook goed, en dan vind ik het ook geen probleem als ze iets met m'n paard doet.
(binnen zetten, zadelen, zulke dingetjes).

Maar verder wil ik niet dat er iemand op rijdt, haar borstelt of iets met haar doet. :o
Als ik er zelf bij ben, en ze halen haar aan, vind ik wel prima.

Hebben meer mensen dat zo met hun paard?

Libera

Re: Mijn paard....mag niemand aankomen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 00:44

Yup, altijd al gehad :o
Er heeft dan ook nog nooit een ander opgezeten...

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 00:46

Ik heb dat zelfs met een paard die niet eens van mij is :o
heel erg, maar soms als ik zie dat daar zo'n kind op zit wat hem alleen maar in zn mond trekt..
bah, t liefst sleur ik ze deraf haha

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 00:47

Pfieuw dacht dat ik de enige was :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 02:26

Ik herken het wel hoor :j
Ik heb er 2 en soms zou het wel leuk, fijn, gezellig, handig zijn moest er iemand gevonden kunnen worden die zich met 1 van beiden kan bezighouden (zeker om samen buiten te rijden enzo) maar ik heb geprobeerd en ik kan het gewoon echt niet verwerken ^) Ze kunnen bij wijze van spreken niks goed doen (wat onzin is, maar ik heb altijd wel dingen van "ah, niet zo", of "niet dat nu doen") en ja, mijn pony's geven ook aan dat ze het maar niks vinden .. de ene door gewoon letterlijk niks te doen (deed hij vroeger bij mij ook niet :P ) en de andere door zich na 2x niet meer te laten vangen (terwijl hij altijd naar mij toekomt, ook als ik een halster vast heb). Dus ja, ik heb gewoon geen deelpony's, en eigenlijk vind ik het ook wel prima :Y)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 02:31

Ik geef nooit mijn paard uit handen.
Dit jaar sla ik zelfs de vakantie naar Italie over. Paard is geblesseerd en wil haar in deze conditie al helemaal niet uit handen geven. Ze denken soms te makkelijk over het dagelijks opnieuw inbandageren van de voorbenen, koelen, en het aantal minuten dat je mag stappen. := Doe het liever zelf!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 02:35

ik vind t nog niet zo erg als t mensen zijn die ik ken, ze teugels niet vast hebben en gewoon een rondje stappend erop zitten, basis stukje leren ofzo.

Denk dat als ik eigen paarden had en ze van mij in de bak wat lesjes gehad hebben ze ook wel met me mee naar buiten mogen.

waar ik echter niet tegen kan is een paard met meer dan 1 persoon delen, dus eigenaar, ik en dan nog meer. ik vind t al moeilijk genoeg dat t niet mn eigen is...
dat met vakantie ken ik van mensen van mn stal maar ondertussen kennen ze mij al zo goed dat ze mij telkens komen vragen hun paard te doen me vakantie's haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 02:38

Ik vind het ook echt stom van mezelf .. Gelukkig is niet iedereen zo, immers was ik dan nooit aan mijn pony geraakt (die heb ik eerst een paar jaar verzorgd, dus moest de toemalige eigenaresse hem ook uit handen geven). Ook daar was er helemaal geen probleem met op vakantie gaan en dergelijke, ze wist dat ik er toch was voor de paarden .. Maar zelf heb ik het daar dus wel moeilijk mee :+ Ben nu pas een week geweest, ze stonden op gras en de pensioneigenaresse zou hen elke dag voeren, maar dat vond ik al moeilijk, want normaal doe ik dat voeren zelf. Echt zo stom :+ Maarja... wat doe je eraan hé :))

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 02:55

tringtring_ schreef:
Ik heb dat zelfs met een paard die niet eens van mij is :o
heel erg, maar soms als ik zie dat daar zo'n kind op zit wat hem alleen maar in zn mond trekt..
bah, t liefst sleur ik ze deraf haha

Dit heb ik dus ook :=. Als iemand op mijn maatje rijd en die loopt te zagen, te plukken en te poedersuiker op hem.. daar kan ik echt giftig om worden :o. Maar goed is een manegepaard dus heb het niet voor het zeggen helaas.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 05:45

Nee heb ik geen moeite mee,omdat er bij ons op stal alleen maar leuke mensen staan die goed met paarden overweg kunnen,dus waarom zouden we elkaars paarden dan niet doen om elkaar te helpen wanneer het nodig mocht zijn,kan me wel voorstellen wanneer je op een manege staat het niet de bedoeling is wanneer meisjes die daar lessen zomaar aan je paard gaan zitten of de box in gaan om te poetsen ed.dat zou ik ook niet toestaan maar dan meer ivm veiligheid mens/paard en hygiene.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 07:17

Ik heb er ook geen moeite mee en nooit moeite mee gehad.
Alleen in de tijd van de rhino was dat even wat anders,

Maar ik heb er geen moeite mee als anderen wat met mijn paarden doen.
Waar ik wel moeite mee heb is bemoeials die vanalles gaan voeren als ze in de wei staan :(

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 07:31

Vroeger had ik dat ook wel, maar het kan een beetje uitputtend worden na een tijdje, en aangezien mijn paard zich best flink gedraagt bij anderen, ben ik daar veel losser in geworden. Er zijn sowieso enkele vriendinnen die zelfs zonder toezicht mogen rijden, maar die ken ik al jaren en hun rijstijl ook. Qua verzorgen ben ik nog minder veeleisend, vorig jaar hebben twee niet-paardenvriendinnen voor mijn paarden gezorgd toen ik op vakantie was. Eén dag kreeg ik ineens telefoon, Noah was ontsnapt, maar ik moest niet panikeren, ze hadden hem terug binnengelokt met een wortel :')

Misschien stom, maar door zo'n voorvalletjes weet ik dat alles meestal wel losloopt :) En voor andere dingen zijn er noodnrs etc.

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 07:35

ik heb dat ook. Ik heb een verzorgster voor 1 dag in de week, die verzorgt hem al vaanf het begin. had ik eerst heel veel moeite mee, maar daar heb ik al lange tijd alle vertrouwens in. Ik kon die dag zelf niet, dus weinig keus. Buiten mn instructrice om rijdt er niemand op (een enkele keer als ik erbij ben rijdt er wel eens even iemand op)
Anderhalf jaar terug brak ik eerst mn schouder en daarna mn pols en het heeft me heel veel moeite gekost om andere toen voor mn pony te laten zorgen. Maar ik had weinig keus. Gelukkig vroor het veel in die periode, dus hoefde ze m verder niet echt beweging te geven en anders werd ie gelongeerd.
Als mijn verzorgster ermee zou stoppen denk ik ook niets dat ik iemand anders erbij neem. Ik kan zelf nu eventueel 7 dagen per week naar hem toe.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 07:40

Ik herken het wel een beetje; heb zelf 2 eigen paarden gehad en daar was ik ook best een trut mee, eindelijk was mijn paardendroom in vervulling en ze was van MIJ en MIJ alleen hahaha. Maar uiteindelijk wel overheen kunnen zetten, ik bedoel; ik ga toch ook heel graag op vakantie :-)
Lijkt me nogal uitputtend als je nooit iets wilt overlaten aan een ander ?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 07:41

Nee hoor geen moeite mee.

Mijn 29-jarige komt iid niemand meer op behalve ik zelf omdat ie gek is maar mijn jonkie van 4 hebben wel wat mensen op gereden.

Altijd in bijzijn van mij. Tis toch leuk als een ander ook met jouw paard overweg kan bovendien is het goed om vanaf de grond de voortuitgang van je eigen paard te kunnen zien.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:04

Ik ben daar niet zo moeilijk in. Ik vond het zelf fantastisch als ik een keer op iemands paard mocht vroeger en nog kan ik veel plezier beleven aan het rijden op een ander paard als mijn eigen paard. Je leert er van, het is een leuke uitdaging enz. En dat gun ik een ander ook. Uiteraard niet ten koste van mijn paard, als er iemand op stapt die niet fatsoenlijk blijkt te kunnen zitten, of te hard handig is oid dan staat zo iemand ook zo weer op de grond. Maar dat is tot op heden eigenlijk nog nooit nodig geweest, de meeste mensen zijn juist heel voorzichtig met het paard van een ander.
Nu heb ik wel 1 paard die behoorlijk eenkennig is, hij vindt iedereen leuk hoor, maar als je wat van hem wil dan gaat hij behoorlijk uit proberen. Laat zich bijv ook niet pakken door de stalhouder terwijl hij bij mij altijd vooraan staat te drammen en echt bozig is als ik vervolgens mijn andere paard uit de wei vis en hem laat staan. Je moet behoorlijk vaardig zijn om hem aan te kunnen, dus met hem ben ik wat voorzichtiger. Maar wie vaardig is stuur ik graag met hem op pad, daar leert hij alleen maar van :)

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:11

Hier nog zo 1 die haar paard niet gaat delen.
Mijn vader en zus verzorgen hem als ik er niet ben en een vriendin van mijn zus mag
hem wel eens lenen, maar verder blijft iedereen er met zijn vingers af.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:13

Herkenbaar.

Ik ben op deze manier ook heel berschermend ten opzichte van mijn merrie. Ze is mijn eerste eigen paard en ze is me gewoon heel veel waard.
De eigenaresse van de stal en stalgenoten die ik goed ken mogen haar gerust buiten zetten of binnen halen: die vertrouw ik wel.
Maar nieuwe stalgenoten ben ik toch een beetje huiverig over: zeker aangezien ze nu op een wei staat waarvoor je eerst een weg moet oversteken om er te komen.

Er komen overigens ook veel fietsers langs deze wei: ik ben als de dood dat ze nu van alles gevoerd krijgt, terwijl ze dat helemaal niet nodig heeft! Mijn merrie heeft aanleg om snel te dik te worden.
Ook heeft ze een prachtige lange en volle voorpluk waar ik erg trots op ben en steek ik altijd veel tijd in het knippen van haar manen (het is een Fjord). Ik heb ook wel eens nachtmerries over kinderen die vinden dat ze een knipbeurt nodig zou hebben...
Maargoed: ik ben sowieso iemand die zich snel zorgen maakt. Tot nu toe is het allemaal goed gegaan.

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:15

Geweldig!ik loop hier dus de hele week al tegen aan te hikken. Ik deed altijd Alles zelf met mijn paardje. Toen kwam er een bijrijdster daar klikte het goed mee, die mocht ook Alles doen, mijn instructrice rijdt hem door. Ook prima. Maar nu mijn vorige bijrijdster gestopt en ik een nieuwe heb die fotos op Facebook zet met de titel mijn moppie en dat ze oh zo trots op hem is....@#$% vind ik echt vreselijk.denk ik,niks van jou bij mevrouwtje. Geen idee hoe het kan dat ik dat heb. Vind et prima als mensen hem aaien,buiten zetten etc,maar claimen.....

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:17

Ik doe mijn paarden ook altijd zelf..De enige die mijn paarden in handen heeft als ik het zelf echt niet zou kunnen is mijn moeder.. Nu heb ik het voordeel dat mijn paarden altijd op onze eigen stal stonden en nu op mijn werk. Hierdoor is er ook geen noodzaak dat een ander ze verzorgt of in handen heeft. Ik heb zelf de complete zeggenschap.. Heel fijn.. :j
Mijn twee wedstrijdpaarden heb ik zelf zadelmak gemaakt en doorgereden. Op mijn 8 jarige heeft nog nooit een ander gezeten en op mijn 4 jarige heeft alleen mijn moeder een paar keer uitgestapt.. :=

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:21

blij te lezen dat ik niet de enige ben die me daar druk over zal maaken
nog geen paard maar die komt er wel
en idd ook bang dat iemand wat verkeerd voert paard zeer doet ect
kan ik zelfs van wakker liggen van dat idee

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:22

barrelover schreef:
Geweldig!ik loop hier dus de hele week al tegen aan te hikken. Ik deed altijd Alles zelf met mijn paardje. Toen kwam er een bijrijdster daar klikte het goed mee, die mocht ook Alles doen, mijn instructrice rijdt hem door. Ook prima. Maar nu mijn vorige bijrijdster gestopt en ik een nieuwe heb die fotos op Facebook zet met de titel mijn moppie en dat ze oh zo trots op hem is....@#$% vind ik echt vreselijk.denk ik,niks van jou bij mevrouwtje. Geen idee hoe het kan dat ik dat heb. Vind et prima als mensen hem aaien,buiten zetten etc,maar claimen.....

pfffffffffff ik zou pist off zijn
laat dr dan neer zetten mijn moppie niet van mij maar ik mag er op rijden van..................of zo iets

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:23

ik ben ook zo.
Mijn mijn mijn dus afblijven.
Ben ik een aantal dagen weg zorg ik dat die 24/7 op het land staat.
In de winter ga ik dan ook nooit weg. en geef ook zeker niet de zorg uit handen.
Er is 1 iemand die ik daarin vertrouw maar die zit in denemarken voor een jaar.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:23

Oh, echt geen problemen mee. Mijn poown is ongeveer de manegepony hier op de privéstal.. Ik rij toch nauwelijks, vind het heerlijk om te zien dat anderen er zoveel plezier mee kunnen hebben.

Effe een vraagje.. Hoe doen jullie dat met vakanties?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:27

daarom mag er niemand behalve mijn instructrice op mijn paard
ik zie dan altijd dingen die beter kunnen :') erg he

met vakantie staat ie net als nu in de zomer 24/7 op het land