Verschil Petrie Olympic en Anky

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_x3

Verschil Petrie Olympic en Anky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 20:23

Heey iedereen,

Zoals de titel al zegt vraag ik me af wat de verschillen zijn tussen de Petrie Olympic en de Anky..
Welke is verhard en welke niet? Of zijn ze alletwee verhard? Hoe bevalt jullie deze laars?
Raden jullie me deze aan of juist niet?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want het is een hele zoektocht ;)

Celine

Celine_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 14:01

Iemand? :)

Farfalla_

Re: Verschil Petrie Olympic en Anky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:59

De Olympic heeft een rits en de anky niet, en volgens mij is er ook een verschil in leer: mij is in de winkel verteld dat het leer van de Olympic wel zachter is, maar ook minder duurzaam. Ik heb de anky gehad en dat zijn goede laarzen, nu heb ik de Allure een "betere?" en duurdere versie van de Olympic.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:55

Het is inderdaad de rits. De Anky's hebben inderdaad een heel stevige schacht, ik heb ze ook.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:18

Ik heb ook de anky en deze zijn idd heel stevig en blijven erg m mooi heb ze nu ruim 3 jaar. Heb er later wel ritsen in laten zetten.

Celine_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 22:20

fjordjes schreef:
Ik heb ook de anky en deze zijn idd heel stevig en blijven erg m mooi heb ze nu ruim 3 jaar. Heb er later wel ritsen in laten zetten.

Is het gemakkelijk om er in rits in te laten zetten? Wordt dit dan geen zwakke plek in de laars?

Celine_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 22:21

Farfalla_ schreef:
De Olympic heeft een rits en de anky niet, en volgens mij is er ook een verschil in leer: mij is in de winkel verteld dat het leer van de Olympic wel zachter is, maar ook minder duurzaam. Ik heb de anky gehad en dat zijn goede laarzen, nu heb ik de Allure een "betere?" en duurdere versie van de Olympic.

Wat bedoel je juist met minder duurzaam? Denk je dat ze niet goed zijn? Uiteindelijk kosten ze toch ook een kleine €400..
Wat raden jullie mij dan aan?

kima80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:29

Ik heb de anky, al ruim 10jr en de laarzen zyn nog steeds prachtig.kwestie van goed bijhouden

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:31

Ik heb de Olympic, in het cognac. Ze bevallen mij heel goed. Heb ze nu een jaar en ze zijn nog als nieuw. Vind het heel fijn dat er een rits in zit.

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:38

Zelf heb ik de Olympics ook. Ze zijn echt super fijn! In het begin wel pijn gehad met het inrijden maar nu zitten ze echt super!
Ik heb ze nu een jaar en ze zien er echt nog mooi uit terwijl ik ze toch bijna iedere dag ongeveer 4 uur aan heb (ik doe ze aan met het opzadelen van paard 1 en weer uit als paard 2 in haar box staat)

Ook heb ik trouwens nog geen last gehad van kapotte ritsen *klopt af* maar ik hoor wel vaak dat die snel kapot gaan.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:53

Ik heb ook nog geen last gehad van kapotte ritsen... En het lijkt er bij die van mij ook niet op dat dat snel staat te gebeuren!

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 17:47

Ik heb de Petrie Olympics nu plusminus 5 jaar, ze zijn nog steeds mooi en zaten vanaf het begin al fijn. Het leer moest natuurlijk wel soepel worden. Heb wel in beide laarzen de rits moeten laten vervangen.

1 tip als je dat ooit moet doen bij je laarzen: www.vanrijs.nl!
Stevigere rits dan bij de gewone schoenmaker en goedkoper dan bij Petrie o.i.d.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:41

Celine_x3 schreef:
Wat bedoel je juist met minder duurzaam? Denk je dat ze niet goed zijn? Uiteindelijk kosten ze toch ook een kleine €400..
Wat raden jullie mij dan aan?

Dat ze minder lang mee zouden gaan, maar verder ben ik daar ook niet verder op ingegaan. Dus als je het precies wilt weten moet je het in de winkel vragen of het is onzin en ze wilden mij gewoon een paar dure laarzen aansmeren.

Je moet zelf kijken wat je het fijnste vindt, maar ik heb laarzen met en zonder rits gehad, en laarzen met rits vind ik persoonlijk het fijnste.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:46

Ik weet het verschil niet, maar heb zelf de Anky. Mijne zijn een jaar of 3 oud, en zien er nog prima uit. Ze worden nu wel wat dunner aan de binnenkant van de kuit, maar draag ze ook al 3 jaar lang +- 5 dagen per week en dan ongeveer een uur, soms 2... Verder zijn de neus en buitenkant die niet aan het zadel komt nog als nieuw. Zolen zullen tzt ook een keer vervangen moeten, maar dat is bij allemaal hetzelfde en valt me nog reuze mee.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:29

Ik vind dat de Anky wel heel ver inzakt. Ik had qua centimeters hak knieholte 45 cm. Daarbij heb ik een laars van 47 cm maar die is me veel te laag. Ik heb nu petrie Allure van 49 cm en die zit nog niet tot helemaal bovenaan.