Rijbroek Fouganza

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Rijbroek Fouganza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 14:34

Toen ik onlangs bij Decathlon was zag ik een paar leuke rijbroeken van het merk Fouganza. Ik twijfelde om er eentje mee te nemen, maar aangezien ze echt ontzettend goedkoop zijn (van zo'n 16 euro tot 39 euro), wou ik even informeren of iemand soms ervaring heeft met deze broeken?

Want stel dat ze echt heel snel verslijten koop ik liever een duurdere van goede kwaliteit :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:36

Heb er eentje gehad maar kwaliteit was niet erg goed was snel stuk.

Naborah

Re: Rijbroek Fouganza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:39

Ik heb goede ervaringen met Fouganze rijbroeken (ook met caps en sokken, trouwens). Het is natuurlijk een prijs-kwaliteitverhouding, maar mijn cremekleurige 20 euro broek waarmee ik met paard in het moeras heb gezwommen, ziet er nog prima uit hoor! Die heb ik nu een jaar, en gebruik ik 1 tot 2x per week. Een duurdere variant heb ik langer, maar daar zie je nu kleine slijtplekjes komen bij de kniestukken.
Ik zou ze zeker niet laten hangen. :)

Noukie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:39

Ik heb ook een rijbroek van Fouganza(de goedkoopste variant). Ik heb hem nu een jaar en gebruik hem meestal 1 keer per week, soms 2 keer. De broek ziet er nog goed uit en ik vind ze heel lekker zitten(heb nooit dure gehad, dus weet niet hoe die zitten). Ik zou er echt wel een kopen ;)

Marlene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:24

mijn eerste rijbroek was van de Decathlon en daar heb ik 2 jaar mee gedaan dus ze slijten niet heel snel en ze zitten heel erg lekker!

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:26

ik heb ook zon goedkope, een zwarte, hij is wel wat minder zwart geworden maar ik vind hem lekker zitten hoor. ik heb ook dure broeken maar ik vind deze zeker net zo fijn.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:29

Ik heb sinds zomer vorig jaar een broek van Fouganza en hij zit heel lekker en vertoont nog geen slijtage. Ik zou hem zo weer kopen :D

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:29

Heerlijke broeken, echt geweldig! En voor dat geld vind ik het niet erg om elk jaar een nieuwe bij de kopen (ik gebruik ze intensief). Heb er een stuk of 4 en wil geen ander meer!

colthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:36

ik heb een rijbroek en handschoenen van dit merk in Spanje gekocht. Kun je gerust doen prima prijs/kwaliteit verhouding

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:50

Prima broekkies hoor die van 16... Verwacht niet dat ze 10 jaar mee gaan maar voor de manegeruiter of voor erbij absoluut niks mis mee!! Zitten als een legging...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 21:54

Oke; heel erg bedankt voor alle reacties!

Ik rijd gewoon recreatief, en als ze zo lekker zitten lijkt zo'n broek me prima! Volgende week ga ik beslist eentje kopen :)

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:07

voor zo ver ik weet zijn het prima rijbroeken.
ik vind ze alleen persoonlijk niet zo mooi

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 00:32

Bhriseis schreef:
Oke; heel erg bedankt voor alle reacties!

Ik rijd gewoon recreatief, en als ze zo lekker zitten lijkt zo'n broek me prima! Volgende week ga ik beslist eentje kopen :)

ach en voor die 16,- nog eens leuk om te proberen of om erbij te hebben... als je er toch in de buurt woont zou ik het eens proberen!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 00:34

Ja hoor, prima broek voor erbij. Ik draag 'm alleen in de zomer omdat de stof dunner is dan die van mijn andere rijbroeken, maar ik heb 'm nu drie zomers en ik merk er nog weinig aan. Heb wel het idee dat-ie inmiddels wat meer richting donkerbruin gaat, maar hij is nog steeds zwart genoeg om voor zwart door te gaan. Prima aankoop voor die 19 euro iig en hij zit heerlijk. :)

Stefannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:10

zijn fijne dingen!

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:21

ik draag ze ook, en vnd ze erg fijn zitten, maar ik heb nooit iets anders gehad, dus ik kan niet vergelijken.
ik rijd 1x per week op de manege, en ik heb er gewoon 1, die ik draag tot hij te klein is(1 a 2 jaar), en dan koop ik een andere(van fouganza). en na die jaren dat ik 'm 1 keer per week draag zit er nog geen gaatje in. vaak geven we die te kleine broek dan aan vrienden van ons, die een jongere dochter hebben, die ook paardrijd, en die draagt hem ook tot hij te klein is(ik weet niet hoe vaak, maar ze draagt 'm wel). we hebben nu mijn eerste paardrijbroek weer teruggekregen, hij is voor haar te klein, en mijn broertje past hem, hij heeft hem van de zomer nodig omdat we gaan paardrijden.
die broek is nu zo'n 3 jaar lang gedragen, elke week een keer, en er zit nog steeds geen gat in, en is nog niet versleten.
wat mij betreft: fijne broeken!

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:26

Ik heb een witte rijbroek van fouganza (in de decathlon) gekocht voor op wedstrijd, en ik vind ze echt goed zitten & de mijne is nog niet versleten ! Helaas helaas ben ik op wedstrijd eens in de modder gevallen en die moddervlekken zitten er zo goed in dat ze er niet meer uit geraken :(:)
Vandaag ga ik dus opnieuw naar de decathlon en hopelijk hebben ze daar nog een witte broek liggen :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 15:08

Wow zo veel positieve reacties had ik niet verwacht! Nou begint het toch te kriebelen om zo'n broek aan te schaffen :=

En ZarcoTje: toen ik er langskwam hingen er nog heel veel witte (in Anderlecht) <<)