Na gezocht te hebben, kon ik niet vinden wat ik zocht dus vandaar een nieuw topic.
Wedstrijdstress, en dan heb ik het niet over het paard maar over mezelf als ruiter.
Nu heb ik niet een van de makkelijkste paarden, maar thuis kan ik haar toch lekker rond sturen. Maar zodra ik met haar op wedstrijd ga sla ik compleet op slot, dingen die ik thuis simpel zou oplossen kan ik op concour ineens niet meer bedenken. Ik doe dan ineens allerelei dingen tegelijk, ik geef verkeerde hulpen en mijn merrie steekt dan gewoon lekker haar hoofd in de lucht waardoor ik nog meer in de stress raak en het nog meer verkeerd ga doen.
Dit is natuurlijk geen handige combinatie
Nu is mijn vraag hoe jullie hier mee omgaan? Ik heb al eens hulp gehad bij het losrijden maar daar werd ik juist nog zenuwachtiger van
Ergens vind ik het hartstikke leuk om op wedstrijd te gaan maar ik kan die zenuwen gewoon niet genoeg onder controle houden.
Dus wie heeft er wat tips voor mij?

Je wilt dat het goed gaat, maar je rijdt ook wedstrijden omdat je het, zoals je al zegt, leuk vindt om te doen! Houd dat in je achterhoofd.