Chaps of Leren laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica66098

Chaps of Leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 20:13

Hallooo bokkers,

Ik wil heb nu dus van die rubberen rijlaarzen en ik zou graag iets anders willen.
Alleen zou ik echt niet weten wat.
Wat vinden jullie zelf?
Jodphurs met chaps of leren laarzen?

Groetjesss. :)

Anoniem

Re: Chaps of Leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:15

[RUI] Rijlaarzen of Chaps
Er zijn al best veel topics over geweest, bovenstaande is nog recent. :)

Ik rijd alleen maar met leren laarzen, vroeger wel met chaps maar dat vind ik echt niet fijn..

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:21

Het ligt denk ik aan jou en vooral aan hetgeen wat je ermee wilt. Leren laarzen inlopen/rijden kan veel tijd (en pijn :P) kosten maar schijnen daarna perfect te zitten, en jodphurs met chaps zijn pijnloos maar naar mijn mening wat minder mooi.

xNadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:29

ik heb zelf erg lang met chaps gereden, en nu met leren rijlaarzen. ik ben echt super blij met mijn laarzen nu.
ik heb zelf het idee dat ik mijn benen er veel stiller mee kan houden omdat ik veel meer steun aan mijn laarzen nu heb..

het licht er natuurlijk wel aan hoe vaak jij rijd per week?
als je maar een paar keer in de week rijd is het wel erg duur, of je moet een leuke oplossing gevonden hebben?

RichelleF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:34

Ik had eerst ook rubber laarzen en nu jodphurs met chaps, maar ik heb best zwakke enkels en de chaps geven niet genoeg steun dus ik heb met rijden best snel last van m'n enkels.. Gelukkig rijdt ik niet zo vaak
meer (nouja dat is niet gelukkig) dus maakt het voor mij niet zo uit. Maar laarzen geven denk ik wel meer steun.

Angel1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:43

Hoi hoi, ik zou gaan voor chaps, vind ik zelf altijd wat prettiger zitten (soepeler), zeker met lopen.
Met leren laarzen ook altijd strijd met aan en uit trekken.
Maar het is natuur voor iedereen heel persoonlijk

xNadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:19

dat is waar, leren rijlaarzen lopen voor geen meter..
het aantrekken heb ik totaal geen last van, maar ik heb een rits aan de gehele achterkant, dus dat is zo erinstappen..
moet wel zeggen dat het inrijden echt geen pretje is. je benen doen echt zeer van.. bij mij was het drie dagen voordat ze ingereden waren.

Jessica66098

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 10:01

ik rij meestal maar 1 keer in de week behalve nu in op ponykamp ga dusja, en die rubberen laarzen vind ik nou niet bepaalt mooi.

xNadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:30

dan zou ik inderdaad voor chaps gaan. leren rijlaarzen zijn dan erg duur

F_OrumsterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:32

leren chaps met leren jodphurs. Instructrice dacht dat ik laarzen droeg, dus zo mooi kan het zijn :)
Chaps kun je op maat laten maken.

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:21

Ik kreeg mijn rubberen rijpaarden nooit uit. Zelf vind ik chaps erg fijn rijden. Ik vind het soepeler bij mijn enkels waardoor ik hakken beter naar beneden krijg. Verder vind ik leren riilaarzen wel veel mooier, maar ik rijd even vaak als jij, dus ik houd het mooi nog op chaps.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:53

eline95enile schreef:
Ik kreeg mijn rubberen rijpaarden nooit uit.

:') :')

Ik rij met chaps, en op wedstrijd met laarzen van leder.

Ik heb jarenlang rubberen laarzen gedragen (ik reed toen alleen recreatief), maar als je eenmaal weet hoe lekker leder zit, wil je nooit meer rubber!

luuklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:06

Zijn je voeten nog in de groei? dan zou ik voor chaps gaan, die zijn (meestal) veel goedkoper. Zonee, zou ik voor de leren laarzen gaan. Daar kan je meestal langer mee doen, en ze rijden veel beter. Bij mij wel iig. Het ziet er ook veel beter uit. Ik ben begonnen met rubberen laarzen (meestal is dat bij iedereen zo), en daarna chaps, maar rubberen laarzen zijn meer aangeraden door instructeurs dan chaps. Maar je moet maar doen waar jij het het fijns mee voelt! maar aangezien je maar één keer in de week rijd, zou ik voor de chaps gaan, die zijn vele male goedkoper en dan is het minder zonde als je leren laarzen te klein zouden zijn!

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:13

Mijn rijlaarzen (gedeeltelijk van leer) zitten veel steviger dan mijn chaps mijn beenligging op het paard is met laarzen ook veel beter dan met chaps.
Maar chaps zijn over het algemeen goed koper dus als je voeten nog in de groei zijn lijkt dat me de beste oplossing.