Zoals ik dit lees is het al langer aan de gang, en heeft het eigenlijk weinig te maken met dat hij nu op stal moet staan. Ja ok, dat vindt hij niet leuk, hij is liever in de paddock (begrijpelijk) maar het feit dat je geen leider bent maakt dat je daar problemen mee hebt ...
Je zegt dat je al vanalles geprobeerd hebt qua grondwerk, kan je daar meer over vertellen?
Het laatste stukje is heel belangrijk, je bent inderdaad geen leider voor hem. Je probeert te zwaaien en vanalles (hoe doe je dat en waarom?) maar het heeft geen effect. Daar zit het hele probleem, alles wat je doet moet effect hebben, anders kan je het beter niet doen ...
Heb je grondwerkles? Dat lijkt me wel aangewezen, zo enkel via internet is het moeilijk om tips te geven.
Parelli heeft een heel duidelijk stappenplan, daar kan je naar kijken, maar ik denk dat het raadzaam is, omdat je al problemen hebt, hier meteen hulp bij te halen en niet zomaar zelf wat te gaan aanklooien zeg maar.
Succes ermee.
Edit; nog even kleine toevoeging ... die koekjes zijn op zich het probleem niet, je kan prima werken met voedselbeloningen, maar dan moet je wel ten alle tijden leider zijn en het voor het zeggen hebben, en aangezien jij dat niet hebt ontstaan daaruit de problemen, ook met de koekjes