Wie heeft er een QHP eczeem halsdeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Wie heeft er een QHP eczeem halsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 18:19

Maureen_M

Re: Wie heeft er een QHP eczeem halsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:37

Yes ! deze heb ik
Ik vind hem zelf eigelijk wel fijn alleen mijn haflinger vind hem niet zo geweldig. Hij zit namelijk bij haar hals heel erg strak. maar bij haar schouder en schoft erg los, hierdoor draait die zich altijd. Ze zweet er gelukkig niet zo onder :) Hij zakt niet snel naar achteren maar draait zich wel snel.

tegen de eczeem vond ik hem ook niet zooo... super werken want iedere x als ik hem af deed trok ik hele plukken haren uit :? Nu staat ze zonder! ik gebruik derfen lotion, en het gaat prima zo :)

NiG

Re: Wie heeft er een QHP eczeem halsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:18

Ik heb m ook, omdat mijn fjordje manen begon te schuren dit voorjaar, maar niet aan haar staart. Dus ik dacht laat ik een hals kopen ipv helemaal in te pakken.

De deken is van vrij dik materiaal, maar ze zweette er niet zo onder. Echter met dit weer zou ik m niet omlaten. Heb ook de ervaring dat ie rond de hals strak zat, maar los rond de schoft waardoor die draaide. Tevens bleef hij niet goed zitten net achter haar hoofd, waardoor hij afzakte met rollen (dus tot halverwege de hals). Daarna heb ik m dmv een halster vastgemaakt, maar toen ging ie stuk.

Ik heb m 1x gerepareerd en toen ie weer stuk ging het opgegeven, ook bleek ze niet meer te schuren dus was het niet meer nodig.

Al met al:
duur ding, dikke warme stof, rare pasvorm, snel stuk. ik zou m niet weer kopen.

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:49

Ik heb een ivanhoe halsdeken en mijn paard vind het super! Hij was zo ongelukkig met zijn rambo deken. Hij schuurt niet aan de staart enkel aan manen. Het deken blijft goed zitten, draait soms een beetje maar niet meer dan andere dekens en is helemaal niet te warm. Ik heb er 2 een bleke en 1 bruine. De bleke doe ik aan als de temperaturen hoog zijn, de bruine is natuurlijk toch wel iets warmer. Met de rambo zweette hij echt erg en nu met temp van 30 graden en een halsdoek aan zweet hij niet. Elke avond stal ik hem op en doe ik zijn doek af, mag die even ademen en wordt de doek goed uitgeklopt. om de 2 weken wassen vind ik een must. Samen met het halsdeken smeer ik hem in met tkc.
Let wel op: voor mijn welsh k heb ik al een maat L : deze is ruim aan de schouders maar verder zit hij lekker, zo'n strak zittend ding vind ik maar niets.
Groetjes