Ik heb een probleem met mijn pony als we buitenrijden. Af en toe rent ze er ineens vandoor, gewoon uit het niets springt ze naar de rengalop en is ze niet meer te houden. Ik vind dit super eng en het is ook nog es gevaarlijk. Met mn zusje is ze zo een keer over een weg gevlogen. Nou kan dit gedrag misschien komen omdat ze 2jaar geleden is ontsnapt uit het weiland en toen wat verwondingen had. Daar heeft ze verder niets aan over gehouden maar ze is er wel angstiger door geworden. Een vriendin heeft me aangeraden om met een thiedemann te rijden, maar ik heb dat nog niet geprobeerd. In de bak kan ze af en toe ook wel vervelend zijn, maar daar is het nooit zo erg dat ik haar niet meer houd .
Hebben jullie misschien een idee hoe ik haar buiten beter onder controle kan houden?
paardje1983
Geplaatst: 15-07-12 13:45
in welk plaatsje woon je. ik kom bij mensen thuis om paarden te corrigeren. hoor wel of je hulp nodig hebt.
Doet ze het ook als je samen met een ander naar buiten gaat? Dan kun je dat misschien beter eerst eens een tijdje doen..
kellyy94
Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-12 10:15
Aukelizzy schreef:
Doet ze het ook als je samen met een ander naar buiten gaat? Dan kun je dat misschien beter eerst eens een tijdje doen..
Ik heb niet heel vaak samen gereden, alleen de laatste keer deed ze ook vrij druk maar toen bleef ze idd wel achter het andere paard lopen. Misschien moet ik dat binnenkort even weer proberen ja..
lijkt me ook handig, gewoon weer een keer samen rijden.
Iejor
Geplaatst: 19-07-12 15:11
Als ze vertrekt en je kan haar niet houden, probeer dan zo hard mogelijk aan 1 teugel te trekken, dan moet ze draaien & moet ze wel stoppen... als je aan beide teugels enorm hard blijft trekken, ja daar lopen ze gewoon door... Na een tijdje hebben ze door dat dat niet zo tof is om telkes te moeten keren & dan stoppe ze er geleidelijk wel mee