Ik heb een tijd terug prachtige leren laarzen gekregen, wat een heel gedoe was omdat ik best wel rare benen heb (slanke enkels, kleine voeten en eh, iets forsere
kuiten). In de winkel kostte het me tien minuten om ze aan te krijgen en minstens een kwartier om ze uit te krijgen, maar goed, ze zagen er mooi uit en degene die ons hielp zei dat ze goed zaten.Daarna ben ik begonnen met rijden met die laarzen en mijn knieholten waren na een uurtje helemaal stuk. De laarzen kreeg ik niet meer uit, een hele hoop paniek, en elke keer als ik van het paard afstapte had ik de sterke neiging om de laarzen terug te brengen. Dat heb ik twee weken volgehouden, uiteindelijk ben ik weer overgestapt op chaps.
Maar die mooie laarzen heb ik wel bijgehouden en ik ben heel fanatiek begonnen met het opnieuw inlopen ervan. Het aan- en uitdoen gaat goed met wat hulpmiddelen, bij mijn kuiten zitten ze goed, alleen 'prikken' de laarzen nog steeds heel erg in mijn knieholten, die er nog altijd kapot van gaan, en kan ik er niet eens mee traplopen, laat staan zonder krukje op een paard komen en pijnloos rijden. Ook beginnen mijn voeten te tintelen als ik ze langer dan een halfuurtje draag. Ze zijn al wel wat ingezakt, dat kan ik bij de enkels zien.
Mijn vraag is eigenlijk: komt dat nog goed met die knieholten of heb ik gewoon veel te lange laarzen aangesmeerd gekregen omdat mijn kuiten in niets korters pasten? Denken jullie dat een zooltje erin leggen zou helpen en/of hebben jullie andere tips?
Alvast heel erg bedankt voor de hulp!
!!
. Toch maar weer dikkere sokken aangedaan en toen ging het super geen problemen meer mee. Ze rekken dus best uit.