Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Carmy81 schreef:Wat een vervelende situatie. Sta je op een pension of bij mensen aan huis. Lijkt me niet de bedoeling dat jouw paard de dupe moet zijn van een TE dominante merrie. Misschien kun je vragen of je paardje bij een andere groep in kan of apart kan staan in een stukje afgezette wei ernaast....
iana schreef:Wij hebben hier ook zo'n dominante merrie maar die zal nooit naar ons uitvliegen.
Hier vind ik het heel duidelijk dat die merrie totaal geen respect heeft voor de mens en deze ook in lagere rangorde wil plaatsen.
Sinds er hier een ruin bijgekomen is, zingt ze wel een toontje lager...de ruin pakt de groep heel rustig aan zonder gevecht en staat nu op 1.
Onze dominante merrie gebruikt veel geweld om hetzelfde te bereiken zoals bij jullie, ze blijft dit ook doen naar de lageren in stand (zij staat als 2de nu in de rangorde) MAAR nooit naar ons toe!
Grondwerk is hier inderdaad op zijn plaats, jammer dat de eigenaar dit niet wil inzien....misschien wil hij dit werkje uit handen geven?
Zou hij ervoor open staan dat iemand anders ze wat respect bijbrengt?
En zoals cutecaro zegt: je paard met dat andere paard op een stuk zetten? Ik zou in zijn plaats nooit gerust zijn denk ik...een foute trap kan fataal zijn. Hebben ze ruimte genoeg om te vluchten?
Amaris schreef:Maar dan zet je zomaar een paard van iemand anders apart, terwijl die eigenaar dat helemaal niet wilt.
De situatie lijkt me al zo precair dat ik dat niet op de spits zou drijven tot de staleigenaar terug is.

Ragdollcat schreef:Heel simpel, vertrek er gewoon en ga naar een ander stal.
Zeker als er niet met hem te praten valt en hij er niets aan doet, maar nu zit ik met een vraagje: jullie wilden dat het dier naar buiten kwam, nu hebben jullie je zin is het weer niet goed.
Stalhouder had het dier niet voor niets op stal gehouden, mogelijk om het gedrag van het dier.
Het is sneu dat het dier niet de verzorging en of aandacht krijgt dat het verdiend.