Iets meer in je bericht dan alleen ??? is geloof ik de bedoeling hier op Bokt!
Ontopic: wat dacht je van een meetlint er omheen?
Edit: Ik had even in je profiel gespiekt, en gezien je leeftijd, TS, hier wat meer info
Men neme een meetlint, die heeft je moeder vast wel ergens, meeste moeders hebben die wel bij hun naaispullen. Dan meet je je kuit op het breedste punt. Als het voor rijlaarzen is, meet je natuurlijk met je broek aan, OVER je rijbroek heen! Dat scheelt namelijk zo een centimeter. Je meet dus een rondje om je kuit heen op het breedste punt van je kuit. Meet daarna je andere kuit, je kuiten kunnen namelijk verschillen van dikte.
Wanneer je geen meetlint hebt: neem een touwtje. Let er op dat er geen rek in het touwtje zit, anders klopt je meting niet! Met een touwtje is het handig als iemand je even helpt, dit is namelijk wat lastiger dan met een meetlint. Met het touwtje meet je op dezelfde manier als hierboven de dikte van je kuit over je rijbroek heen. Knip het touwtje precies zo lang af, dat het precies om je kuit heen past. Hierna meet je het touwtje op met een gewone liniaal. Succes!
Lisaiser
Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-12 11:07
Okee.
Edit: voor de mensen die zich eraan ergeren dat ik alleen "???" heb staan ga ik nu een uitleg geven.
Ik zoek nieuwe laarzen en daar staat bij kuit maat S.
Inderdaad meten op het breedste punt. Als er bij kuitmaat S staat bij laarzen staat dat (per merk verschillend) altijd voor een bepaalde kuitmaat. Misschien kun je ergens een maattabel vinden op de site? Als het in een ruitersportzaak is kunnen ze het daar natuurlijk voor je doen;) Wanneer je een smal kuitje hebt in verhouding, heb je waarschijnlijk maat S nodig. Hoop dat je er wat aan hebt!