Haha natuurlijk mag dat maar waarom zou je het niet doen ofzo?;-) Haha
joyfortuna
Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-12 14:15
Op knhs kon ik het niet vinden, kan ook aan mij liggen hoor! (denk dat dat het is) Nou met rijden doet is ze mond open, de eigenaar van het paard zei dat is dan de sperriem los moest doen, heb gister zonder gereden en hij hield ze mond gewoon dicht. Maar ik rij het paard nog maar net dus is nog een beetje aan elkaar, maar heb zondag al wedstrijd met em.
Lielle
Geplaatst: 12-07-12 14:15
dat mag alleen als je een hoge neusriem hebt, niet gewoon de sperriem weglaten bij een gecombineerde neusriem.
ik rijd ook met een zeer losse sperriem bij mijn paardjes, gewoon omdat ik met mooier vind, als je gaat stijlrijden (springen) ofzo, wel even strakker doen, controleren ze op
Chaos
Geplaatst: 19-07-12 12:28
Tuurlijk mag dat, mijn merrie heeft ook een hoofdstel zonder. Echter mag het niet zichtbaar zijn op de neusriem dat er een sperriem aanhoort. Dan rij je met een incompleet harnachement en dat mag absoluut niet!!!!
En als het werkt met een lossere sperriem dan is het toch prima? Ik heb er 2 wel met sperriem lopen maar die zitten relatief los. Als je hem te los hebt merk je het vanzelf, dan moet je hem tijdens het rijden weer om de neus/mond doen.