Chagrijnige Fries.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wolko

Chagrijnige Fries.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 21:33

Hoi!
Ik heb een vraagje. De laatste paar dagen zorg ik voor een 6-jarige Fries (ik rijd hier al een half jaar op maar omdat de eigenaar dit even niet kan zorg ik er nu voor: eten geven etc.) en toen de eigenaar erbij was was het echt een schatje, hij heeft wel stalnijd maar hij had voor de rest geen streken. Nu is hij continue chagrijnig! Hij probeert te bijten en doet totaal niet wat ik hem zeg. Ik denk dat hij me gewoon aan het uitproberen is, maar weet iemand wat ik tegen dit chagrijnige gedrag kan doen?
Bedankt!

NieuweNaam

Re: Chagrijnige Fries.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 01:39

Hoi, Tja, het gedrag van paarden is soms echt lastig te verklaren waar het vandaan komt. Ik kom met aardig wat paarden in aanraking met paarden als ik foto's ga maken die als basis worden gebruikt voor de paardentekeningen. Het eerst wat ik eigenlijk doe is het contact leggen met het paard. En dan met geduld aan de slag. Het moment laten onstaan inplaats van het geforceerd creeeren. Ach, maar ik snap dat het lastig kan zijn als je gewoon aan de slag wil. Maargoed, probeer elke keer weer het contact te leggen en het paard in het moment te belonen voor goed/wensbaar gedrag. Beloning, zo leert de mens ook.

Anoniem

Re: Chagrijnige Fries.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:03

Misschien helpt negeren? Gewoon doen alsof er niks is, alsof hij zo is als altijd. Misschien vind hij het dan ook niet meer leuk?