We zijn al een paar keer met haar naar buiten geweest in een groep, dit gaat gewoon goed.
Maar alleen lukt niet!
De eerste keer ging het wel goed, maar na een paar x begon ze te steigeren en om te draaien.
De vorige eigenaar zei dat ze wel gewoon gewend was om alleen naar buiten te gaan, maar niet in grote groepen.
Terwijl als ik met een buitenrit mee ga met een grote groep, doet ze kei braaf!
Heeft dit er mee te maken dat onze band met haar nog niet sterk genoeg is?
Want dat dachten we dus wel eerst, totdat de vorige eigenaar (die nog wel eens komt, dat is wel fijn
) er ook mee naar buiten ging, (wij mee fietsen) en ze precies hetzelfde deed als bij ons.Maar kan het ook zijn dat ze gewoon niet alleen naar buiten gaat, aangezien ze nu in een kudde (gewoon vaste groep) buiten staat?
ik denk eigenlijk dat het dit wel is..
Maar wat ik dus nu eigenlijk wilde weten:
Zijn er ook mensen die hun paard ook in een kudde hebben staan, maar die wel gewoon alleen naar buiten kunnen?
Hij staat ook niet echt bepaald hoog in rang en vind het allang best als hij gewoon lekker mag volgen. Wanneer hij voorop moet wordt hij wat onzeker, en als ik dan ook nog wat ga afwachten, draait hij gewoon om. Niet dat hij dan wegrent, maar hem dan weer terugdraaien kost nog wel wat moeite
gelukkig, na veel oefenen (steeds een stukje verder rijden, vertrouwen erin hebben dat het allemaal wel goed gaat en hem ook nét wat meer aanmoedigen), kunnen we nu ook zorgeloos alleen een rit buiten maken
) met daarbij een halfblinde pony die zich heel erg optrekt aan de andere pony (volgt hem overal, staat er soms wel eens een eindje vanaf maar als hij dan weer in beweging komt gaat hij toch maar voor de zekerheid mee). Heb 2x beide pony's meegenomen voor een stapritje waarbij degene op de volgpony zei dat hij toch wel héél erg aan mijn andere pony hing. Vandaar ook dat ik binnenkort hem als handpaard ga meenemen, moet prima te doen zijn 
Het is zeker wel mogelijk