Body protector voor zeer vrouwelijk lichaam?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Body protector voor zeer vrouwelijk lichaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:55

Hallo allemaal!

Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren op een goede body protector maar ik heb er nog geen kunnen vinden. Nu bedacht ik me dat er op Bokt vast mensen zitten die een figuur hebben vergelijkbaar met die van mij. Dus misschien kunnen jullie me adviseren over een goede body protector :D

Ik ben 1 meter 62 en weeg ca 52 kilo.
Ik heb een bijzonder smalle taille (ca. 60 centimeter omtrek).
Ik heb een cupmaat 65G, dus een smalle ribbenkast maar wel een flinke boezem.

Problemen waar ik tot nu toe tegenaan loop met body protectors:
- Mijn borsten die er bij de armuitsparingen tussenuit willen piepen
- Body protectors die van boven prima zitten maar van onder veel te wijd
- Body protectors waarbij ik mijn armen niet meer aangesloten aan mijn lichaam kan houden
- Body protectors die te lang zijn (het onderste ding moeten opklappen wil ik ivm risico bij val absoluut niet)
- Body protectors waar mijn borsten niet in passen

Kortom: weet er iemand een bep. merk en type dat geschikt is voor mensen zoals ik? Eentje die niet te lang is, van onderen goed aansluit en waar mijn borsten niet uit willen ontsnappen?

Alvast bedankt! :)

Babootje

Re: Body protector voor zeer vrouwelijk lichaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:02

Ligt eraan wat voor bodyprotector je zoekt. Heb je hem nodig voor gewoon (recreatief) gebruik, springen of cross country. Wat ik wel een fijn merk vind is Tipperary (Phoenix). Hier kan je de modellen zien:
http://www.phoenixperformance.com/tipperary/catalogue/
Bestellen kan je bij de Europese dealer www.equitrade.ch
De bodies bestaan uit blokjes van een zeer licht materiaal (kevlar). Erg comfortabel. Door de klittebandsluiting bij de taille kan je ze ook wat smaller daar maken. Ik heb ze altijd voor mijn dochter gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:05

Ik zal hem voornamelijk gaan gebruiken met springen en buitenrijden, maar een crosstraining op termijn sluit ik niet uit en ik heb een jong en redelijk onstuimig/vrolijk paard dus wil wel een goeie :D Tijdens de dressuur zal ik hem waarschijnlijk niet echt gaan dragen (ja, tijdens het losrijden bijvoorbeeld natuurlijk wel) maar als het even kan zoek ik wel een comfortabel exemplaar dat me niet te veel in de weg zit.

Eentje met klitteband bij de taille is alvast een goed idee, lijkt me beter af te stemmen op mijn lichaam dan bijv. veters.

Edit: vwb je link, de eventer en custom eventer zien er aardig getailleerd uit, van de adult ride vermoed ik nu al dat ik hem niet eens hoef te proberen :')

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:11

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:15

Een shortback van How's Racesafe!
Ideaal te verstellen, zit fijn en een kort model. Meerdere smalle dames met grote boobies dragen deze op het SGW forum :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:19

@loesvan: hey grappig, een bodyprotector met borstuitsparing :D

@Mootje: bedankt voor de tip :)

Voor alle tips geldt dat ik eens een lijstje zal maken en daarmee eens flink wat ruitersportzaken af zal moeten, gezien ik natuurlijk wel graag wil passen en ik op internet bestellen met mijn lichaamsvormen nogal een risico vind (dan blijf ik aan het retourneren vrees ik) :+ Mochten jullie winkels in Oost-Nederland weten die de genoemde types verkopen, dan houd ik me ook aanbevolen. Webshops of bedrijfjes die op concoursen staan gevestigd in Oost-Nederland zijn ook welkom, kan natuurlijk altijd eens contact mee opnemen om te informeren of ik eens langs kan komen/op welke concoursen ze staan oid.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:21

Smurffie heeft er al een paar geprobeerd, die heeft er ook een topic over geopend.

Zelf heb ik de racesafe en ik vind 'm geweldig. Heb wel een iets kleinere voorkant (70e/f) en minder taille.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:24

Een airbagvest dan?

Ik heb laastst iemand gesproken met een hele fijne bp voor vrouwen,het was een amerikaans merk en er stond groot een K achterop,maar ik kan niet meer op het merk komen...... Ga nog wat voor je googlen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:26

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:29

Nouks, klopt :j
Laura heeft een beetje hetzelfde figuur als jou: memberlist.php?mode=viewprofile&u=31897
In het naseizoen zijn er in het oosten meerdere crossen waar of canter-equipment of eventingshop.be staat. Als je hun een mailtje stuurt, kun je daar passen op het terrein en nemen zij de goede maten mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:36

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:37

Laura is maatje 34 Anouk :')

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:42

Nouks schreef:
@loulou: Thx, jammer dat ze erg ver weg zitten, maar mocht ik op korte termijn niets vinden misschien de moeite waard er toch eens heen te rijden.

ze staat ook wel eens op crosswedstrijden geloof ik, dus misschien komt ze dan wel eens in buurt :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:59

Ik ben zelf ook niet heel groot en breed gebouwd. Broekmaat 176/36 net hoe ze vallen. Cupmaat DD
Ik ben zelf erg goed te spreken over de BP van Pfiff met flexi blocks. Is goed te verstellen en heb niet het idee dat ze op door m'n lijf naar m'n rug gedrukt worden zeg maar....

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:59

Ik 'ken' je probleem :) oke, niet zo extreem als jouw maten, maar het was een lastige zoektocht. Ik zocht een niet te dure bodyprotector. Kocht hm ook niet om te crossen, maar puur voor mij nogal jolige paardje. De standaard merken, hh, usg, waren allemaal veel te breed. Dan kwamen mn bovenarmen tegen het rugstuk aan. De merken die bodys met ritsen verkopen, begin er niet aan! De confectiemaat is dan goed, maar je krijgt de rits niet dicht. Erg vervelend. Uiteindelijk heb ik de body van imperial riding gekocht. Dmv klitteband kan je ruimte maken bij je borsten en hm smaller maken bij je taille. Ik kan ze niet echt goed meer vinden, misschien zijn ze eruit of vernieuwd, maar dit is hm. http://www.ruitershoppasdedeux.nl/index ... 15&lang=NL
Misschien is die nogsteeds te groot voor je, maar probeer het uit! Ik kon in de winkels niet slagen, dus ben ik ook op sgw gaan kijken en soms maar mensen aangeschoten of ik hun bodies mocht passen. Tja, tis nogal een brutale vraag, maarja :) Of wat bokkers in je buurt mailen of je mag komen passen :)
Ik weet niet of je ooit in de buurt van het westen komt, maar anders mag je die van mij gerust eens passen!

Zilco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:04

Voor dames bestaat er ook een speciale damesbodyprotector. De Airowear Outlyne.
Deze serie is er speciaal voor mannen,dames, kinderen en menners.
De damesuitvoering is anders gesneden en getailleerder zodat deze beter past.
De foam is de soepelste en comfortabelste op de markt.
Richtprijs voor dames is €175,- tot €200,- voor de gangbaarste maten.
Deze bodyprotector ligt inmiddels in veel winkels door heel Nederland.
Voor dealeradressen kun je me altijd mailen.