Hoe springbalken makkelijk vervoeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

it_is_me

Hoe springbalken makkelijk vervoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 14:37

Wie weet een handige manier om springbalken te vervoeren? Ik heb namelijk vier springbalken, die op het moment naast de buitenrijbak liggen. Gestapeld op twee oude autowielen met een ijzeren pijp erop, dit zijn tevens de staanders voor de springbalken. Graag zou ik ze alle vier te gelijk willen vervoeren, zodat ik ze makkelijker kan opruimen en ze niet onnodig in de regen hoeven te liggen. Zelf dacht ik aan een langwerpig karretje met vier wieltjes, waarop 4 springbalken geladen kunnen worden o.i.d. Maar wellicht bestaat er al iets of heeft iemand een super idee!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:09

Hoe ver moet je met vervoeren? Wij hebben een hindernissen-wagen, daar kunnen balken opgehangen worden en staanders in gezet worden, trekker ervoor en karren maar.
Anders in de trailer, en de auto er voor.

celano

Re: Hoe springbalken makkelijk vervoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:13

Ik denk dat ze meer 'verplaatsen' bedoelt. Naar de schuur o.i.d.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:16

Dat doen wij dus met de hindernissenwagen.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:18

Ik zet ook de trekker voor de wagen, maar dat is een 'heel' parcours.

Ik denk dat in TS's geval 4 keer lopen het handigst is. Ze heeft maar 4 balken.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:29

Ik heb ze in de trailere geladen. Ging prima :-)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:33

TS, om hoe ver gaat het?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 15:33

Het gaat om het stuk van de bak naar de stal. Tussen de bak en de stal ligt een slootje en daar kan ik overheen met behulp van een loopplank. Of anders kan ik de bak doorlopen en dus ook om het slootje heen lopen. Ik vind het zo'n gedoe om de balken stuk voor stuk over het slootje te tillen en dan moet ik nog een klein eindje lopen naar de stal toe. Dus is mijn vraag wie er een goed idee heeft om ze te verplaatsen. Zelf zit ik te denken om een karretje te maken met van die skelterbandjes o.i.d. net zoiets als die bolderkarren, maar dan geschikt voor springbalken...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:35

zo'n zelfde idee als zo'n balken kar voor achter de trekker maar je kan het makkelijk zelf maken op een kleinere schaal.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:45

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 08:59

Bedankt voor de reacties!

eclair98 schreef:
zo'n zelfde idee als zo'n balken kar voor achter de trekker maar je kan het makkelijk zelf maken op een kleinere schaal.

Heb je toevallig een foto van zo'n kar? Of weet je een link waar wat op te vinden is? Het maken zal het probleem niet zijn, maar om even wat ideeën op te doen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:34

Als je op google hinderniswagen intikt ( en dan nederlandse taal), kom je heel wat voorbeelden tegen. Maar nieuw onbetaalbaar vind ik, zeker voor een particulier of kleine vereniging. Dat karretje in Alkmaar van Eur 45-- is dan heel wat voordeliger.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 11:14

Hinderniswagen... hoe simpel kan het zijn. Heb gelijk even gegoogled en vind de prijzen ook behoorlijk pittig! Ik kan daar wel wat uithalen voor een eigen bouwsel. Dat karretje van 45 euro is inderdaad niet zo duur. Denk wel dat de balken er zo van aframmelen. Mijn pa is gelukkig erg handig, dus hij zal vast ook nog wel goede ideeën hebben.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:21

Dan zet je alles toch met twee spanbandjes vast? In elk geval is zo'n "echte" hinderniswagen veel te gek qua prijs. Een handige vader kan je vast ook wel helpen met iets slims!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:17

kun je niet een surfplanken karretje ombouwen en daarvoor gebruiken? je ziet die dingen ook wel achter de fiets....

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 18:10

Jet schreef:
Dan zet je alles toch met twee spanbandjes vast? In elk geval is zo'n "echte" hinderniswagen veel te gek qua prijs. Een handige vader kan je vast ook wel helpen met iets slims!

Zo'n echte gaat het ook zeker niet worden, maar kan er wel wat ideetjes aan op doen.

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 14:38

Wij deden het altijd of gewoon zelf tillen of met een lange kruiwagen. Wel oplettend dat de plank hier sterk genoeg voor is =P Succes!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 14:43

Als je ze overdwars kan vervoeren is het heel makkelijk met een stenenkruiwagen. Daar kan je ze nog op vastknopen maar als je een beetje handig bent met een kruiwagen hoeft dat niet eens.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 16:44

Een stenenkruiwagen heb ik hier niet. Wel een kruiwagen met twee wielen, maar die gebruik ik voor de mest. Dus niet zo fris om daar balken in te vervoeren. En de doorgang van de bak, waar ik dan doorheen moet is niet zo breed, dus het moet een karretje zijn wat lang en smal is. De bak is van de buren en door een smalle doorgang kan ik simpelweg in de bak komen.