Allereerst sorry dat de titel niet helemaal klopt maar t pastte niet

Ik heb een vraagje wat betreft met paard door Westerschelde tunnel gaan (in trailer)
Wij hebben een sta caravan in Zeeland waar onze pony altijd mee naar toe gaat. Helaas dit jaar niet ivm een probleem vorig jaar. Wij moeten door de Westerschelde tunnel (6km lang). Vorig jaar is mijn pony geschrokken in de trailer en is hij waarschijnlijk gevallen. Waarschijnlijk schrok hij van de vrachtwagens. De trailer is bijna gekanteld... Gelukkig ging t op t nippertje goed... Nu is t zo dat mijn vader t al verschrikkelijk vind om met aanhanger door een tunnel te gaan. Hij heeft vroeger met een normale aanhanger z'n band verloren in een tunnel. Sindsdien vind hij t al eng maar nu dus al helemaal. Nu willen we eigenlijk wel dat onze pony mee gaat maar dat kan gewoon niet door de tunnel. Kleine tunnels is ooit te overzien maar deze is natuurlijk zo lang...
Dus voor mensen die wel eens of regelmatig door deze tunnel rijden met trailer hoe doen jullie t? We zouden ook over belgië kunnen rijden maar helaas zit daar ook een tunnel en is t wegdek daar zo bagger. Hoe reageren jullie paarden in de tunnel? Of is er evt nog een andere route? We moeten richting sluis. En als er iemand een oplossing heeft horen we t graag!
Groetjes shirley