Hey, Ik heb voor mijn Petrilaarzen een set van onderhoudsmiddel (cleaner en cream). nu vraag ik mij af of ik ze ook kan insmeren met neutrale leercreme ? geeft volgens mij een mooi resultaat, maar moet wel zo blijven natuurlijk!
Ik maak mijn laarzen eerst schoon met een klein beetje water en wat zachte zeep (zo'n potje van driehoek) dan gaan alle vuilresten er goed vanaf en daarna invetten. Dat is stukken voordeliger dan die middelen die "speciaal" voor rijlaarzen zijn. zolang het echt leer is kun je het met ieder ledercreme/vet insmeren, mijn laarzen hebben er in ieder geval nog nooit iets van opgelopen (behalve dat ze schoon en glanzend werden natuurlijk)
eerst de cleaner gebruiken en daarna de creme (ook die kan je oppoetsen met een panty voor glans). echt goed spul hoor, dus als je het toch al in huis hebt zou ik helemaal niet moeilijk doen om wat anders te gebruiken!
PanniePannie
Geplaatst: 07-07-12 06:56
Ik smeer mijn Petrie laarzen ook in met neutrale leercreme en ze zijn na 2 jaar nog hartstikke mooi Kan gewoon dus!
Met de onderhoudsset kun je ze veel kans ook mooi oppoetsen, maar met neutrale leercreme kan ook geen kwaad! Ik heb dan wel geen petrie laarzen maar wat ik altijd doe is mn laarzen schoonmaken met leerzeep/zadelzeep en daarna kiwi schoenpoets dr op en dan uitpoetsen met een panty, dat werkt ook heel goed! kun je ze bijna tot lak oppoetsen
Marlene15
Geplaatst: 18-07-12 10:35
ik maak mijn laarzen eerst schoon met een beetje water en daarna gewoon invetten