Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xJasmijn schreef:Ob dat probleem heb ik ook, zeker als ik met mijn vriendin ga galloperen, dan zit er geen rem op. Mijn ervaring is, gewoon laten lopen (als je de ruimte hebt) je kan wel blijven trekken etc. Dit werkt vaak het tegenover gestelde. Je kunt je paard gewoon laten lopen ze stoppen echt wel een keer. Vaak gaan ze dan zelf wel wat zachter. Je kunt zE dan vaak terug pakken.
Dus als ze hard willen, moeten ze ook hard gaan.
MarlindeRooz schreef:ik zou haar omtrekken, teugel zo dicht mogelijk bij het bit vastpakken en dan gewoon omtrekken..
dit moet je doen op de kant waar ze het minst sterk is. (meestal is dat links)

MarlindeRooz schreef:ik zou haar omtrekken, teugel zo dicht mogelijk bij het bit vastpakken en dan gewoon omtrekken..

Tesssx schreef:MarlindeRooz schreef:ik zou haar omtrekken, teugel zo dicht mogelijk bij het bit vastpakken en dan gewoon omtrekken..
Hoi, omtrekken heb ik steeds geprobeerd, daar ben ik ook niet mee gestopt toen ze bleef rennen, maar het lukte niet.
Voor iedereen: ik rijd bitloos!
).tamary schreef:Optie : niet meer samen galopperen (in elk geval voorlopig).
2. Als beide paarden kennelijk alleen naar hun ruiters luisteren als ze daar zin in hebben wordt het ernstig tijd voor een stuk heropvoeding. Nu is het probleem onbeheerst crossen op een groot open stuk waar het gelukkig bijna nooit mis kan gaan, maar wat gebeurt er bij een op jullie afstormende hond? En zijn ze wel goed te sturen en stoppen in het verkeer? Je hebt nu van wat ik lees geen noodrem en stuur, terwijl een paard juist als het eng/gevaarlijk wordt steun en leiding bij de ruiter moet zoeken ipv zelf de beslissingen te nemen.
Ingrid_92 schreef:Wat ik altijd geleerd heb is dat je een paard nooit naar de duinen moet sturen, maar richting de zee
_Dune_ schreef:Ingrid_92 schreef:Wat ik altijd geleerd heb is dat je een paard nooit naar de duinen moet sturen, maar richting de zee
Ik ben wel benieuwd waarom?
Galopperen jullie naast elkaar? Zo ja, ga dan de volgende keer achter elkaar met voldoende ruimte. Zo krijg je niet zo snel het wedstrijdelement. Ga vooral verder goed werken aan meer controle.
Even kijken welk paard het beste voorop gaat (je wilt nl ook niet dat de voorste zich 'opgejaagd' voelt door de achterste). Verder goed met elkaar afspreken dat je niet in gaat halen en altijd achter elkaar blijft.