Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Evi_Ibisco schreef:Maar ik ga er nu zo veel mogelijk bij totdat ik een andere wei heb gevonden.
Daarnaast moet je met zo'n jong dier niet aan het werk gaan. Vrijheidsdressuur, longeren etc. kan je dus vergeten. Eventueel zou je een stukje kunnen wandelen, maar aangezien het dier nu al erg gestresst is door gebrek aan soortgenoten is dat ook weer meer voor jezelf dan voor de pony. Waratje schreef:Waarom heeft die kennis in vredesnaam dat veulen gekocht? Klinkt alsof hij er geen benul van heeft en in eenzaamheid opgroeien levert in ieder geval een paard op dat je nooit meer met fatsoen met een ander paard zult kunnen zetten.
Ideaal is als een veulen in een leeftijdsgemengde groep staat, zodat hij opgevoed wordt door de volwassen paarden en kan spelen met leeftijdsgenoten. Daar het een hengstje is, zal dit dus wel een hengsten/ruinen-groep moeten zijn. Zo'n veulen kijkt heel veel af van die andere paarden en zal dan dus bijvoorbeeld ook zien dat het fijn (en normaal) is om met de baas mee te gaan.
Evi_Ibisco schreef:Waratje schreef:Waarom heeft die kennis in vredesnaam dat veulen gekocht? Klinkt alsof hij er geen benul van heeft en in eenzaamheid opgroeien levert in ieder geval een paard op dat je nooit meer met fatsoen met een ander paard zult kunnen zetten.
Ideaal is als een veulen in een leeftijdsgemengde groep staat, zodat hij opgevoed wordt door de volwassen paarden en kan spelen met leeftijdsgenoten. Daar het een hengstje is, zal dit dus wel een hengsten/ruinen-groep moeten zijn. Zo'n veulen kijkt heel veel af van die andere paarden en zal dan dus bijvoorbeeld ook zien dat het fijn (en normaal) is om met de baas mee te gaan.
Ik vroeg me ook af waarom hij weeral een ander paard had gekocht. Maar ja die is nu eenmal zo. Ik ga er vandaag mijn verzorgpaard bijzetten, is een ruin en echt rustig en vriendelijk naar mensen toe. Ik denk dat dit de beste oplossing is wat ik momenteel kan doen.
mits ze het goed kunnen vinden natuurlijk.
dat is iets waar je vzp misschien niet altijd van gediend is.
.
.... Evi_Ibisco schreef:Ik zou hem dus graag op een andere weide zetten omdat ik vind dat hij met andere paarden moet leren omgaan. Maar de eigenaar wil niet dat hij bij een ander paard staat, ook niet met een draad tussen.