hoofdpijn na cap op te hebben gehad met warm weer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

hoofdpijn na cap op te hebben gehad met warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:41

hoi,
mijn cap heb ik al een heel tijdje, super fijne cap, heel licht enz. maar nu het een paar dagen warm is geweest merk ik steeds dat ik na het rijden flinke hoofdpijn heb. heeft iemand misschien iets uitgevonden om de hoofdpijn misschien wat minder erg te maken ? een nieuwe cap zit er nu even niet in. en aangezien ik dan echt een wil hebben met goede ventilatie zal ik daar zelf eerst voor moeten sparen. ik heb vanmiddag om 2 uur 3 kwartiertjes gereden en heb met uitstappen erbij 1 uurtje de cap opgehad. nu na een paar uur heb ik nog steeds barstende hoofdpijn.

ik heb nu deze cap http://www.deruiterwinkel.nl/a-21726190 ... iv-kleuren

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:14

Zit hij niet te krap? Bij warm weer zet je hoofd wat meer uit waardoor je dus sneller last krijgt van je hoofd als deze knelt met je cap. Daarnaast drink je wel genoeg? Eigenlijk zou je met dat warme weer om de 20 minuten in ieder geval wat water moeten drinken als je aan het sporten bent, dus ook met paardrijden.

Anoniem

Re: hoofdpijn na cap op te hebben gehad met warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:39

Cap is niet te krap normaal. Nu heb ik daar vandaag eigenlijk niet op gelet. Drinken doe ik voordat ik opstap en zodra ik het paard afgrzadeld heb. Zou het dan helpen als ik tussendoor meer drink? Nieuwe cap met meer ventilatie zit er op het moment financieel niet in...

Jackie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:34

Mijn cap zit ook wel goed maar knelt soms alleen van voren heb jij dat ook weleens?? Terwijl mijn cap gwn past. Het is zo'n engelse cap. :P:P

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:40

Ik heb dat ook vaak gehad, vooral na concours. Bij toeval zag ik een keer een programma op tv over warmteverliezen bij warm weer, door de warmte dikker bloed e.d.

Je schijnt via je hoofd veel warmte te kunnen verliezen. Door het dragen van een cap is dat beperkt. Gevolg: door de warmte wordt je bloed te dik. Steeds ik bij extreem warm weer of voor het dragen van een cap bij warm weer een paracetamol neem, heb ik nergens meer last van. Paracetamol werkt dan als bloedverdunner en voorkomt bij mij die misselijkmakende hoofdpijn. Wellicht ook voor jou de oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:43

Hmm idd misschien inderdaad een handige tip! Cap past normaal goed. Knelt niet, maar zakt ook niet van mijn hoofd noemaal.

Paracetamol kan ik idd eens proberen.