Ondergoed met gelkruis

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WildThing

Ondergoed met gelkruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 15:13

Hoi,

aangezien ik erg veel paardrij en al maanden aan een stuk met hetzelfde probleem sukkel : heb erg snel last heb van doorrijplekken (op een niet zo gezellig plekje vooraan :) ) heb ik na een beetje speurwerk op bokt besloten om het eens te proberen met ondergoed met gelkuis (nee een fietsbroekje is geen optie want dan lijkt het wel alsof je op een pamper zit :)

Iemand een idee waar ik het online kan bestellen want bij mij in de buurt in de ruitershop hebben ze het niet?....En het probleem is echt wel van deze aard dat ik er dringend wat aan moet doen.....

TurdusMerula

Re: Ondergoed met gelkruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:14

Is een zadelbontje geen makkelijkere optie? :)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:15

Ik rijd mn bibs snel open en rij nu al een poosje met een gelzitting van BR, voor op het zadel zeg maar. Dit werkt bij mij erg goed. Misschien een idee voor jou?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:15

TurdusMerula schreef:
Is een zadelbontje geen makkelijkere optie? :)

of een gel seatsaver?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:16

toen ik nog engels reed had ik bij sommige zadels ook last van doorrijden
die zadels waren gewoon niet voor mijn zit gemaakt, misschien heb jij ook een verkeerd zadel voor jouw bouw?

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 15:36

Ik heb een zadelbontje nog niet geprobeerd maar dat mag ook niet op wedstrijden he dus daarmee dat ik dat als laatste optie wil gebruiken....

Een gel seatseaver mag veronderstel ik ook niet dus daarmee dat ik niet sta te springen voor die dingetjes :)

het probleem is er vooral als ik moet doorzitten en opvangen en verzameld draven en dan ga ik diep zitten , kruis aantrekken en dan gooi ik heel de boel er tegenaan en dan heb ik prijs :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:40

WildThing schreef:
Ik heb een zadelbontje nog niet geprobeerd maar dat mag ook niet op wedstrijden he dus daarmee dat ik dat als laatste optie wil gebruiken....

Een gel seatseaver mag veronderstel ik ook niet dus daarmee dat ik niet sta te springen voor die dingetjes :)

Wijs mij eens op het artikel in het reglement dat het niet mag. Heb het net doorgelezen, maar kon het niet vinden.
http://www.knhs.nl/news.asp?id=14735

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:42

Je kan die dingen wel bij een wielrenner winkel halen, vraag eens bij de fietsen maker in je buurt of een echte wielrenners winkel (zijn niet altijd even dicht in de buurt). Je kan ze ook vaak via internet bestellen.

Edit: Je kan ook zitlessen nemen, waarschijnlijk zit je niet goed. Ik heb er geen last van maar mijn lesgeefster had hetzelfde probleem, na 2 keer een zitles te nemen was het probleem helemaal verdwenen.

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 16:15

In België is het verboden op wedstrijd en qua zit is niet het probleem aangezien ik het enkel op dit zadel heb (is op maat gemaakt op mijn vorige merrie en nu aangepast naar mijn huidige merrie en weer een ander zadel is geen optie, heeft een ziepe zit en meer op men billen gaan zitten gooit bij het opvangen de boel nog meer tegen de boog aan :)...)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:16

En een naadloze rijbroek?
Pfiff heeft een model rijbroek en daar is het kruis zeg maar naadloos. Deze broek is speciaal ontworpen omdat er meer dames zijn die met het probleem kampen.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 07:47

kiki1976 schreef:
Pfiff heeft een model rijbroek en daar is het kruis zeg maar naadloos. Deze broek is speciaal ontworpen omdat er meer dames zijn die met het probleem kampen.

Welk model is dat dan? Ik wilde er net een topic over openen. Ik heb 3 eurostar broeken ( vanwege de lengtemaat) maar de naad in het kruis is erg onprettig. Ik rijd nu tijdelijk met mijn voor mijn toenmalige zwangerschap verbouwde global broek. Nu is die veel te wijd en hij heeft geen lengtemaat. Ik weet dat er een speciale broek voor is, alleen die is erg kostbaar.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 07:53

WildThing schreef:
In België is het verboden op wedstrijd en qua zit is niet het probleem aangezien ik het enkel op dit zadel heb (is op maat gemaakt op mijn vorige merrie en nu aangepast naar mijn huidige merrie...

Klinkt een beetje slordig van degene die ooit dit zadel voor je heeft aangemeten, wel helemaal op maat voor je paarden, maar eigenlijk niet geschikt voor jou, terwijl dat net zo belangrijk is...

Wielrenner winkel is ook het enige wat ik kan bedenken, weet niet of je daar al op gezocht hebt bij jou in de buurt?

Suzannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 08:33

Misschien heb je hier iets aan (ontworpen voor een ander doel, maar misschien ook effectief tegen het probleem):

http://www.camelflage.com
of:
http://www.byebyelines.com

Misschien kun je van de Byebyelines het broekje gebruiken en daar zelf een vulling in doen van gel. Bijvoorbeeld een gel padje wat schaatsers wel op de enkels gebruiken tegen het schuren. Er zijn heel wat orthopedische hulpmiddelen in de markt in de vorm van gel pads.

Het merk Degopa heeft rijbroeken zonder naad: http://www.degopa.de
Het merk Anita (sponsor van Lotje Schoots) verkoopt ondergoed speciaal ontwikkeld voor de paardensport: http://www.anita.com/nl-nl/Kollektionen ... f09c4d1c5c

Tenslotte vond ik nog een website met uitgebreide informatie over dit probleem: http://sport.infonu.nl/overige-sport/87 ... dames.html

Succes!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:04

ankem schreef:
kiki1976 schreef:

Welk model is dat dan? Ik wilde er net een topic over openen. Ik heb 3 eurostar broeken ( vanwege de lengtemaat) maar de naad in het kruis is erg onprettig. Ik rijd nu tijdelijk met mijn voor mijn toenmalige zwangerschap verbouwde global broek. Nu is die veel te wijd en hij heeft geen lengtemaat. Ik weet dat er een speciale broek voor is, alleen die is erg kostbaar.

Er zijn 2 modellen van
http://www.daisypaardenshop.nl/a-252998 ... zit-101485
http://www.daisypaardenshop.nl/a-252998 ... zit-101484

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:32

ik kwam op mp een adv tegen ,daar had je een soort inlegger

volgens mij staat hij bij kleding, stom dat ik de link niet heb -O-

ik heb hem ff opgezocht voor je :D

http://link.marktplaats.nl/1001805588
Laatst bijgewerkt door mirgino op 07-07-12 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:43

Als je op je bibs gaat zitten rij je je vooraan dus niet door.....heb je wel een zadel waar jij in kunt zitten? Of kantel jij je bekken zodat je op je muts zit?

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:49

In de laatste paard en sport zag ik n advertentie van dat merk waarvoor Lotje Schoots reclame voor maakt, Anita geloof ik. Was een soort wielrennersbroekje voor onder je rijbroek.
Misschien een tip?
:)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:37

misschien heel naief gedacht, maar zou een simpel maandverbandje niet kunnen helpen?
Ik heb er geen last van dus heb ook geen idee hoor.....

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:49

max66 schreef:
misschien heel naief gedacht, maar zou een simpel maandverbandje niet kunnen helpen?
Ik heb er geen last van dus heb ook geen idee hoor.....

Zou ik niet aanraden...
Dat schuift, broeit, .....
Been there...

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:50

o, dan doe dat maar niet ts!

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:58

amanda2 schreef:
In de laatste paard en sport zag ik n advertentie van dat merk waarvoor Lotje Schoots reclame voor maakt, Anita geloof ik. Was een soort wielrennersbroekje voor onder je rijbroek.
Misschien een tip?

Dat heet een saddlepants inderdaad! Heb ik ook een advertentie van gezien en is speciaal voor paardrijden gemaakt dus dat zou je misschien kunnen proberen?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:02

Rav19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:14

Hoi,
Erg vervelend dit, ik heb al vanalles geprobeerd. ( ik hoop dat er ook mannen zijn die dit lezen en mij een tip kunnen geven). Het laatste wat ik heb gekocht is een saddle pants van Lotje Schoots, is redelijk. Een bontje blijft toch wel een optie , mag inmiddels ook op wedstrijd. Er zijn ook zwarte te koop dus je ziet het bijna niet,

succes Rav

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:52

Doe je dan nog een gewone onderbroek onder zo'n broekje?
Nee toch?
Maar dan moet je een hele set van die broekjes hebben, neem aan dat je elke dag n schone aantrekt?

Heb gelukkig geen last van doorrijden maar vraag t me af

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:42

een fietsbroekje met zeemleer erin die ze aanhebben bij spinning?