rodney powell, airwear of waldhausen swing bodyprotector?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

rodney powell, airwear of waldhausen swing bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 23:05

Hallo!

Ik ben opzoek naar een nieuwe bodyprotector, MAAR ik heb een probleempje:
k heb vrij grote borsten (zie cup h, maar wel een omvang 70).

Een passende bodyprotector vinden is hierdoor erg moeilijk, nu heb ik er 3 op het oog maar sta altijd open voor meer!

Even problemen/eisen:
-Moet in verhouding kort en breed zijn maar wel echt vrouwen model( anders sluit hij niet rond mijn ribben )
- bij voorkeur geen model waarbij er veel druk op klitteband kan komen te staan (borsten geven veel druk op het klitteband, ik heb er nu 2 gehad waarbij beiden het klittenband kapot gegaan is.)
- goed gekeurd voor de cross!
- bij voorkeur toch een prijs tot 200 euro ongeveer

Nu heb ik de waldhausen swing aangehad, zat super leek ideaal maar ik kan nergens vindenof deze in de cross mag? Gezien veel airvesten dit niet mogen(of icm een normale)
Ook heb ik de airwear aangehad, maar hierbij twijfelde ik over de levensduur van het klitteband.
En tot slot vind ik de rodney powell erg mooi maar zit de dichtsbijzijde winkel een heel stuk weg, wellicht iemand die een verkooppunt hiervan in zuidholland weet? Voornamelijk omdat ik een bodyprotector echt moet passen door mijn "rare" figuur. Ik woon vlak bij leiden, daar dichtbij zou super zijn maar kan ik niet vinden ;(

Wie herkend mijn probleem en/of kan mij helpen? Wellicht nog modellen die ik nog niet gevonden heb?

Even toevoeging, ik heb een racesafe ook geprobeerd maar deze is met mijn figuur ook niet goed te krijgen.

smurffie

Re: rodney powell, airwear of waldhausen swing bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 12:40

(N)iemand die mij kan helpen?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:42

Je zou een mail naar de KNHS kunnen sturen met de vraag of de Waldhausen Swing toegestaan is met officiële wedstrijden en een foto van deze protector bijvoegen. ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:24

Heb je een linkje naar dat vest?
De P11 en P09 zijn iig beide Beta level 3 goedgekeurd en geschikt voor de cross :j
Het enige airvest wat is toegestaan in de cross is de gecombineerde BP met geintegreerde airjacket van How's/point two (P2-RS Hybrid). Bij andere vesten MOET er een Beta level 3 BP onder.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 12:23

Eentje op maat laten maken?
Dat kan bv bij de How's RS 2010, ik zal je even een pb sturen ;)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 12:28

Ik heb ook een How's Racesafe. En ook net als jij, nogal grote borsten. Deze zit perfect omdat er aan de zijkant met veters word gewerkt. Daardoor kan ik hem bij mijn ribben/taille wat strakker aantrekken zodat hij daar ook goed aansluit. Deze word ook gemaakt met een short back, normal of large. Ik heb zelf een maat M met short back.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 14:16

Kaatje77@ goede tip! ik ga even mailen
Van de waldhausen zelf kan ik geen foto vinden.. Het was ook 1 enkel model dat die winkel had hangen.
Het is niet echt een airjacket, er zit namelijk geen vulling op maar hij is al opgeblazen. Echter twijfel ik dus of dit mag maar ik zal even een mailtje sturen.

Een racesafe zit er niet in: deze heb ik aangehad (verschillende maten) maar hij zat niet netjes, de airwear vond ik al een stuk beter zitten dan een racesafe! Bij racesafe moet ik hem zo "scheef" trekken dat het niet meer mooi zit, beetje vage uitleg maar ik denk dat jullie mij wel begrijpen :P. Daarbij als ik een racesafe op maat moet laten maken ben ik erg veel geld kwijt, maar ik hou hem als backup.

Maar ik heb nog even mijn zinnen gezet op de Rodney Powell. Ik ben leveranciers aan het afbellen om te vragen of ik kan passen. Volgens de maattabel zou ik namelijk deze gewoon moeten passen!

Iedereen super bedankt voor het meedenken!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:47

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 22:59

Nee dat zijn ze niet helaas! Hij is echt opblaasbaar met een bijgeleverd pompje.
Er staat wel gewoon een level 3 goedkeuring op, maar dat zit volgens mij ook op sommige echte airjackets?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 23:02

Past de racesafe niet met andere ruglengtes?
Toen ik nog cupmaatje F/G had pastte die ook super, is vrij breed maar sluit toch goed aan :j
Nu na verkleining past ie iets minder, zou ik eigs ander maatje moeten :')

Air o wear heeft volgens mij speciale vrouwen BP's, www.canter-equipment.nl verkoopt ze oa.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 23:18

Nee de racesafe staat echt te veel af als hij rond mijn borsten goed zit helaas..
De airwear heb ik aan gehad en zat super, alleen twijfelde ik over de levensaduur van het klitteband gezien bij mijn 2 vorige het klitteband op dezelfde manier zat en met beiden heb ik nog geen klein jaar gedaan :(

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 23:46

Op mijn point 2 zit geen beta level 3 klassering hoor :)
Bedoel je de Rodney Powell? Die is samen met de How's de meest gedragen bodyprotector door eventingruiters. De levensduur zal daar echt goed van zijn en niet te vergelijken zijn met een Harry's horde oid!

HappyThilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 23:54

Mijn dochter rijdt al bijna 3 jaar met een airowear en het klittenband blijft prima. Het gehele vest ziet er als nieuw uit. Airowaer outlyne kun je in zo veel verschillende maten krijgen en zit heel erg prettig. Bel anders even met Canter Equipment voor meet info.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 23:56

Ik zou airowear nemen. Die hebben speciale damesmodellen in verschillende lengtes en breedtes.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 00:42

Ik ben afgelopen donderdag bij Canter Equipment geweest. In eerste instantie kwam ik om de rodney powell te passen maar ik heb in overleg en met veel info besloten voor de airowear te gaan!
Ik heb er nu 1 te leen tot mijne binnenkomt ( langere rug dus 5 weken levertijd).

Echt een super aanrader om daar heen te gaan voor een bodyprotector trouwens! Het is voor mij een ruim uur rijden maar het zeker waard. Ze neemt de tijd voor je en helpt je met een goede keuze te maken :j.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:30

Fijn dat je geslaagd bent en er één hebt kunnen lenen totdat jouw BP geleverd wordt.
Talitha is inderdaad top qua service :j