Dat ze in de weide, paddock of stal zo reageerd is normaal; ze is 'thuis' en voelt zich daar op haar gemak, heeft de mijne ook.
Ik zou denken dat ze je uitprobeerd, maar als ze met longeren, wandelen etc. Ook zo reageerd lijkt me het iets anders.
Wat anderen zeggen klopt volgens mijn mening, maar ga eens een keer (Niet in die bak of gewoon niet in de buurt van die kant) rijden, lekker intensief zodat ze na de training mits je hebt uitgestapt lekker moe en gaar is, mijn pony is na een flinke training springen vaak moe, waardoor ze geen zin heeft om te 'schrikken' of misschien jou uit te proberen.
Hopelijk heb je er wat aan 
max66 schreef:mijn nieuwe paardje is ook zo schrikachtig/nerveus/angstig. Met rijden vind ze 1 kant van de bak (waar een bomenrij staat) eng. Ik krijg haar er bijna niet langs en ze is ook een paar keer opzij gesprongen van "iets engs", waardoor ik er 1 keer afgevallen ben.
Het gekke is dat ze de hele dag buiten loopt. Ze kan vanuit stal de wei en de buitenbak in. Ze staat ook veel in de buitenbak. Dan schrikt mevrouw nergens van en is die kant van de bak helemaal niet eng, alleen als ik er op zit kennelijk!
Natuurlijk ben ik ook redelijk gespannen als we langs die zijde lopen en verwacht iedere keer een reactie van haar, ben dus op mij hoede.
Hoe komen we uit deze vicieuze cirkel? Iemand tips?
nb: ook als ik aan de hand met haar langs deze zijde loopt is ze nerveus aan deze kant van de bak, ook met longeren (doe ik expres zo, zodat ze over die hoefslag moet) kijkt ze angstig die kant op...