help zomereczeem!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Colinda20

help zomereczeem!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 11:39

Mijn fjordje heeft sinds vorig jaar last van zomereczeem, vorig jaar was dit goed onder controle te houden zonder deken maar dit jaar...
het begon met haar staart, helemaal kapot nou dacht ik dan maar een eczeemdeken erop dit ging een tijdje goed todat het op haar hoofd begon nouja geen ramp dan maar een masker erop..
maar de eczeemdeken zakte een beetje naar beneden op haar hals en toen begon ze dit te schuren doordat ze daar gestoken werd, dit was echt heel erg |( ..
Nou dan maar de Rambo sweet itch deken ( helemaal geweldig zit helemaal over haar hals, en met het masker kan ik de oren en gezicht goed mug vrij houden ) en beginnen de wondjes goed te genezen :D

Maar nu zag ik gister dat de mugjes weer een nieuw plekje hebben gevonden namelijk haar uier.. maar heb geen idee hoe ik ze daar weg kan houden.. |(
smeer het nu in met dode zee gel voor de jeuk en dan gewone vliegenspray en dit werkt gewoon niet..

Heeft iemand nog een tip ik vind dit zo zielig voor mijn paardje en weer gewoon niet meer wat ik nu moet doen |(

alvast bedankt :o
groetjes colinda

esje01

Re: help zomereczeem!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:10

maak het vettig daar houden de mugjes niet van, en zeker bij de uier moet dat wel lukken. niet buiten een uurtje rond zonsopgang en zonsondergang, maar het is en blijft een naar probleem.
Succes

Colinda20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 12:13

Ik kan ze helaas niet binnen zetten, heb helaas geen stal:(

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:14

Er is een engelse site waar je dekens kan bestellen met als extra een uierbeschermer. Voor ruinen hebben ze ook zoiets.

http://www.snuggyhoods.com

Edit: typfout

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:30

Probeer Derfen eens , dat helpt hier erg goed .
Is verkrijgbaar bij de paardendrogist

sannie275

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 01:18

Ook een tip is Fidavet Cavalesse, een poeder wat je moet oplossen in water en iedere dag 2 of 3 ml van moet geven. De jeuk vermindert bij ons aanzienlijk, alleen slaat het bij sommige paarden aan, en bij andere niet. Wel kan je het beste vóór het seizoen beginnen, dus pas volgend jaar. Dit helpt zeker als ondersteuning :) En vettig houden inderdaad.

wildhorse99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:44

Inderdaad lekker vet houden, dus flink smeren met uierzalf, vasaline oid. Werkt op neusjes ook uitstekend. Mijn ervaring is goed met een boett deken, ook die hebben een uier beschermer, maar geen idee of die op de rambo te zetten is....

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:35

Hoi mijn paardje heeft ook zomerexceem en draagt ook een deken, zij gaat niet buiten tenzij eens een uurtje. Ze staat ook niet graag buiten in de zomer.
Maar ik heb nu een product van cavalor gekocht en moet eerlijk zeggen het werkt super! Wel niet zo goedkoop (34€ voor halve liter) cavalor switch-it heet het. Het is een spray en ik doe hem op de manen en staart en als ze op haar lichaam een stek heeft van 1 of ander irritant insect doe ik er ook spray op en de volgende dag is er nix meer te zien :D Dus volgens mij kan je het ook best op haar uier sprayen :)

mariskab94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:55

die van mij spuit ik in met zeewater en dat helpt vet goed

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:44

zeewater? wat gek :P maar ik woon nogal ver van de zee :P

Oja met dat product van cavalor was ik even mis met de naam het is sw-itch ;)

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 14:33

Inderdaad, zeewater helpt. Je ziet ook vaak dat paarden bij de zee bijna nooit zomereczeem hebben en onze paarden in het binnenland helaas wel. Je kan zeewater ook bestellen =)

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:48

Hihi zeewater bestelling, klinkt echt raar :P morgen ga ik aan zee rijden, zal een flesje vullen :P

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:39

Derfen ! echt een grote aanrader. Het stinkt wel vreselijk, maar de eczeem blijft volledig weg.

Stefannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:31

olie schijnt te helpen!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 16:51