Leer rijlaars verstevigen..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Leer rijlaars verstevigen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 15:45

Is dat mogelijk?

Ik heb een lange tijd geleden Mondonilaarzen gekocht. Omdat het reservelaarzen zijn hebben ze een hele poos stilgestaan. Blijkbaar in een ruimte die kennelijk niet helemaal geschikt was. Het leer is er daardoor echt ontzettend op achteruit gegaan. Het leer bij de voet is slap, de schacht zakt onwijs in.. En ga zo maar door.
Nu moet ik dus a.s. zondag een wedstrijd met deze laarzen rijden, maar ze zien er gewoon niet netjes meer uit. Is er een mogelijkheid om deze laarzen op korte termijn op watvoor manier dan ook goed te verstevigen zodat ze in ieder geval 2x 10 minuutjes mooi blijven?

Gianti

Re: Leer rijlaars verstevigen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:50

wil je ze daarna nog kunnen gebruiken? anders kan je ze misschien laten verfen/zelf verfen met leerverf, worden ze wel keihard van (hoorde ik)

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:51

Wat apart -O-
Je kan altijd nog wat lenen?
Heb je mischien een foto?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 15:52

Oké.. Dat is wel een idee inderdaad. :j
Mijn nieuwe rijlaarzen komen hopelijk over 1-2 weken binnen.. Dus ik gebruik ze dan nog max. 2 weken :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 15:53

Ik zal straks even een foto maken. Het is inderdaad best gek.. Vooral omdat ik ze zo weinig gebruikt heb..

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:55

En anders krijg je denk maximaal 1 punt minder voor je laarzen :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 15:56

:n Ik rij geen dressuur, dus er wordt helemaal niet op gelet. Ik vind het zelf gewoon helemaal niet mooi..

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:58

Oke, maar 2 weken lelijke laarzen en dan heb je weer nieuwe is toch geen ramp?
Waar/hoe had je ze eigenlijk ''bewaard''?

TripleStiple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:00

mijn vader heeft heeel veel schoenmeer bla bla bla, door een fout in de bestelling heb ik langer dan 8 week op mijn nieuwe rijlaarzen moeten wachten en die laarzen die ik op dat moment had waren niet meer om aan te zien de muizen zouden er niet meer aan willen knaagen echte erg, de laarzen waren meer wit dan zwart zoals in het begin, ik had ze immers ook al heel wat jaar. mijn vader was zo lief om zijn spulen van zolder te zoeken en heb ze helemaal ingezmeerd ik zach bijna mijn eigen spiegelbeeld zoooo mooi wou bijna geen andere laarzen meer :) en had die weken behoorlijk wat wedstrijden dus robeer idd dat zwarte schoen smeer eens ik vin het echt een aanrader !

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 19:27

Dat is zeker geen ramp, brownhorse.. maar ze zien er niet uit.. en belangrijker.. ik heb er haast geen steun aan.. En dat is geen grote ramp, maar als iemand hier een wondermiddel heeft waardoor het leer wat steviger word.. :)