Jodphurs, minichaps, boots,...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Jodphurs, minichaps, boots,...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 15:06

Hoi,

Mijn laarzen zijn nu stuk en ik moet dus rijden met mijn korte laarsjes, jodphurs of boots hoe je het ook wil noemen :')
Mijn vraag was of het nadelen heeft om hier mee te rijden? Ik spring ook regelmatig op dit moment en heb altijd schrik dat mijn beugel gaat wegglijden...
Zijn er mensen die ALTIJD met korte laarsjes rijden? Zonder chaps eroverheen wel te verstaan :)

Alvast bedankt voor een reactie :D

Romy_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:04

Ik reed er vroeger altijd mee, wel niet springen maar heb er eigenlijk nooit last van gehad :)

carmenbrum

Re: Jodphurs, minichaps, boots,...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:07

Jahoor! Ik vind t superhandig, waarom niet? Dr zit toch gwn een hak aan?!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:11

Waarom zou je zonder chaps willen rijden? Dan heb je heel snel dat het velletje van je onderbeen achter de beugelriem gaat zitten en dat wil je niet :n

Het grootste verschil tussen jophurs en laarzen vind ik wel dat je minder steun hebt, waardoor mijn onderbenen veel meer een eigen leven leiden dan met laarzen.

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:19

Ik weet niet anders! Ik doe altijd mn rijbroek in mn sokken, snapje? Ik heb nooit ergens last van, en niet zo warm in de zomer!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 20:44

Ja zo doe ik het ook :j Heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met stijgbeugelriemn en mijn vel :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:32

Gaat goed hoor, met springen gaat het ook prima alleen heb je echt minder grip dan en gaan je benen sneller wapperen.
Ik geef eerlijk toe ik reed vroeger met de pony's ook vaak zonder chaps. Nu met de paarden heb ik liever meer steun en grip, maar met wandelen altijd gewoon rijbroek in mijn sokken en jophurs aan! :D