Nerveuze merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yentl2010

Nerveuze merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 06:42

Hallo ik weet niet of me vraag hier goed staat ,maar ik stel hem gewoon

Onze merrie kan af en toe helemaal flippen als ze geen andere paarden ziet
Als we haar uit de wei halen en op de poetsplaats neer zetten ,gaat ze brullen en schrapen en heel druk doen ,echt een beetje neuveus gedrag
Tijdens het rijden valt dit wel mee ,want dan ziet ze vanuit de bak de paarden in de wei staan

Nu doet ze dit wel meer als ze hengstig is ,en haar hengstigheid is onregelmatig
Daarvoor laten we de DA komen ,ze heeft 2x regumate gekregen,daar zijn we mee gestopt omdat we haar niet constant willen volpompen met gemische troep (het werkte wel)

Ze krijgt nu bach bloesem ,maar merk nog geen verschil ,t lijk wel of t erger word ipv beter

Iemand tips of een soort gelijk paard ,en wat te doen ,t is best sneu want ze zit zichzelf gewoon in de weg zo druk maak ze zich

Tips zijn welkom

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:09

Welke Bachbloesem(s) krijgt ze en hoe kwam je tot die keuze?
Op zich is het natuurlijk gedrag voor een kuddedier wat je beschrijft, zeker als ze hengstig is. Een hengstige merrie heeft eigenlijk maar 1 prioriteit: drachtig worden. Dat lukt niet als er geen ander paard in de buurt is, dus moet je zorgen dat je bij andere paarden (liefst kereltjes :P ) komt.

Hoe lang heb je deze merrie al? Hoe lang woont ze op het huidige adres?

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:13

Ik geef mijn zenuwachtig paard sinds gisteren nervecontrol van pavo bij.
Dit heb ik gevonden omdat ik heb bij verhuis vorige vrijdag een pasta heb gegeven, namelijk van primeval: stressless pasta.. Hier reageerde hij zo goed op! Geen stress, kijkerigheid, paniek, beven,...

Dus ik heb nu de stressless korreltjes van primeval en dus de nervecontrol van pavo... We zijn met pavo gestart (iets goedkoper) en ik ga kijken hoe zijn reactie is. Daarna eens de primeval proberen...
Ik wil je gerust op de hoogte houden!

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 20:53

Waratje schreef:
Welke Bachbloesem(s) krijgt ze en hoe kwam je tot die keuze?
Op zich is het natuurlijk gedrag voor een kuddedier wat je beschrijft, zeker als ze hengstig is. Een hengstige merrie heeft eigenlijk maar 1 prioriteit: drachtig worden. Dat lukt niet als er geen ander paard in de buurt is, dus moet je zorgen dat je bij andere paarden (liefst kereltjes :P ) komt.

Hoe lang heb je deze merrie al? Hoe lang woont ze op het huidige adres?

WE hebben haar `1,5 jaar en ze staat sinds januari op deze stal ,ze was altijd wel wat drukker met hengstigheid maar nu is ze zo overdreven ,bach bloesem had me dochter goede resultaten over gelezen vandaar dat we dit wilde proberen ze krijgt mimulus, larch. water voilet, heather, impatiens, en walnut

Daarbij krijgt ze provarium breeding

jensvl

Re: Nerveuze merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:04

Hoe oud is je paard?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:39

Dat het gedrag erger wordt met de Bachbloesems is mogelijk, dat heb ik ook eens meegemaakt. Wordt je niet blij van :n

Ik zou niet al die bloesems tegelijk doen, kies degene die het meest nodig lijkt te zijn en kijk of dat goed effect heeft. Geeft dan eventueel een tweede erbij, maar die cocktails van 6 is gewoon lastiger, zeker als je het alleen op de theorie van het boekje doet. Op basis van wat je beschrijft zou ik in eerste instantie kiezen voor mimulus.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 14:31

Waratje schreef:
Dat het gedrag erger wordt met de Bachbloesems is mogelijk, dat heb ik ook eens meegemaakt. Wordt je niet blij van :n

Ik zou niet al die bloesems tegelijk doen, kies degene die het meest nodig lijkt te zijn en kijk of dat goed effect heeft. Geeft dan eventueel een tweede erbij, maar die cocktails van 6 is gewoon lastiger, zeker als je het alleen op de theorie van het boekje doet. Op basis van wat je beschrijft zou ik in eerste instantie kiezen voor mimulus.

We zijn alweer gestopt ermee had geen enkel effect
Ze krijgt nu Magic en dit slaat wel aan zit magnesium in ,waarschijnlijk heeft ze eiwit te kort ,volgens de DA en word ze hengstig maar ze krijgt geen eisprong ,dit moeten we even in de gaten houden ,anders krijgt ze een injectie met hormonen zodat haar eisprong weer op gang komt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 18:59

yentl2010 schreef:
Waratje schreef:

We zijn alweer gestopt ermee had geen enkel effect
Ze krijgt nu Magic en dit slaat wel aan zit magnesium in ,waarschijnlijk heeft ze eiwit te kort ,volgens de DA en word ze hengstig maar ze krijgt geen eisprong ,dit moeten we even in de gaten houden ,anders krijgt ze een injectie met hormonen zodat haar eisprong weer op gang komt

Eiwit en magnesium kun je gewoon in het bloed aantonen; een simpel bloedmonstertje kan je onomstotelijk duidelijk maken waar het punt zit, waar je vervolgens heel simpel iets aan kunt den (been there, done that)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 19:03

Kan hoor met bachbloesem.
Dat ligt dan aan de combinatie die je geeft, lang verhaal.

Sowiezo de larch schrappen zou ik zeggen.
Larch is een bloesem die dingen omhoog kan laten komen, waardoor je een heel wisselend beeld krijgt of het inderdaad zelfs erger wordt.
Daarom word Larch alleen maar gebruikt aan het eind van de therapie bij de methode die ik hanteer..
Ik kom er zo even op terug.

Wie heeft het samengesteld?

Edit; Er zitten heel veel bachbloesems bij die je het beste in een later stadium kan geven.
Dit volgens een methode gebaseerd op de acupunctuurleer met bachbloesem.
Zomaar wat geven kan dus inderdaad niet het beoogde effect geven.
Heb je zelf een hele set?

Om terug te komen op de Larch en hetgeen wat ik hierboven er over geschreven.
Zelf heb ik Larch een tijdje gebruikt voor ik bekend werd met de methode die ik nu volg en daar werd ik niet beter van.
Ik viel van het een in het ander, en dat lag bij Larch met name. :)
Larch kan wel, maar pas later in de therapie.

PB maar als je wat meer wil weten, ik ben best bereid je e.e.a. uit te leggen.
http://www.een-handreiking.nl/han0056.htm