Rambo vliegendeken steeds de oren eruit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

Rambo vliegendeken steeds de oren eruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 12:52

Heb een nieuwe vliegendeken rambo gekocht en hij past perfect en beschermt me paard goed,maar telkens zijn de oren eruit wie herkennen dit?

Emaartje

Re: Rambo vliegendeken steeds de oren eruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 23:36

Niemand
die hier last van heeft

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:53

Ik heb ook een vliegendeken dat mijn paard perfect past, maar hij past ook niet om de oren. De gaten voor de oren staan vlak bij elkaar en dat is toch echt niet zo bij mijn paard (bij welk paard wel?). Ook zijn de gaten vrij klein.
Ik vind het ook erg vervelend...

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:31

Dat gebeurt bij mijn paard ook geregeld, maar de hals is zo lang dat het gewoon blijft zitten en niet afzakt.
Het maakt dus niet zoveel uit of de oren er nu wel of niet in zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:57

Ik doe er een vliegenkap overheen en het blijft zitten. Niet die kap van rambo want daar heeft mijn paard een schaafwond op de neusbrug door gekregen en witte haren...heel lelijk.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:00

Hier blijft het mutsje-deel ook niet zitten. Ik vouw het al 1,5 jaar naar binnen.
Laatst een rambo vliegenkap gekocht en die bij op gedaan en toen wilde ik net als russel zegt de vliegenkap erover doen. Gevolg; vliegenkap af en mutsje af..
Nu gewoon het mutsje naar binnen gevouwen en dan alleen vliegenkap over de oortjes en dat gaat wel goed :)

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 12:20

:j
branki schreef:
Dat gebeurt bij mijn paard ook geregeld, maar de hals is zo lang dat het gewoon blijft zitten en niet afzakt.
Het maakt dus niet zoveel uit of de oren er nu wel of niet in zitten.

Daar heb ik inderdaad ook geluk mee dat de hals blijft zitten das wel een voordeel,want de deken beschermt mijn paard verders goed!! :j

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:22

je kan ook je halster er doorheen rijgen, mocht je paard met halster op de weide staan.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 17:02

Pelryo schreef:
je kan ook je halster er doorheen rijgen, mocht je paard met halster op de weide staan.

je bedoeld eerst de oren erin en dan nog halster er doorheen?

Adrienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:08

Hier hetzelfde, en de gaten zaten veel te dicht bij elkaar voor onze tinkerdame. We hebben ze zelf wat groter gemaakt an meer naar de zijkant verlegd, maar mevrouw weet na 4 jaar echt wel hoe ze die vreselijke dingen binnen no time van haar oren af krijgt :')
We doen er bij vliegenweer een masker overheen, en verder blijft de hals goed zitten dus ach, zo'n ramp is het niet... Ze heeft alleen geen voorpluk meer -O-

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:29

Emaartje schreef:
Pelryo schreef:

je bedoeld eerst de oren erin en dan nog halster er doorheen?

Mijn ene paard staat met een graasmasker op (dus ook halster). Ik doe eerst het vliegenmasker op, dan de oren door de gaten en daar overheen het halster met graasmasker.
Wat een ellende eigenlijk allemaal voor al die vliegbeesten. Maar gelukkig helpt het prima en dat schijnen de paardjes ook te beseffen.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:52

Ja de mijne vind het niet fijn, dus ik sla het stukje achter de oren gewoon dubbel naar binnen en dan blijft de deken ook prima zitten!

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:09

Hier heeft een fries bij ons op de weide ook steeds last van, maar daar zijn de gaatjes voor de oren gewoon uitgescheurd. geen idee hoe hij dat voor elkaar krijgt...