Na even twijfelen heb ik toch maar besloten om dit topic, met zijn 'gezellige' thema te openen..
Sinds kort ben ik me aan het verdiepen in methodes van rek/strek en massage oefeningen. Wat tot nu toe allemaal nog goed lukt.
Mijn eigen paardje (ruin) laat zeer regelmatig zijn leuter hangen, maar laat het daar ook bij. Volgensmij vindt hij een luchtig briesje af en toe wel fris
Maar op mijn werk, waar ik deze methode ook heb toe gepast op de hengst die ik rijdt, krijg ik ook reactie.. maar niet de reactie waar ik op hoopte

Tot nu toe alle keren (4x) krijgt hij een fluit, om het maar even zo te verwoorden.
Voornamelijk als ik zijn voorbenen (naar voren) strek, krijgt meneer kuren, brommen en knorren, en zijn dingetje natuurlijk niet te vergeten. Dit maakt het erg lastig om zijn overige benen te strekken.
Ik denk zelf, dat hij bij het voorbenen strekken, het idee krijgt dat hij (bij mij?) achterop mag springen.
Daarnaast is het ook nog redelijk gênant, dit gebeurt dus ook wanneer de (mannelijke) eigenaar erbij staat. En ik vind het wat ongemakkelijk om de gene te zijn die bij een paard een dingetje veroorzaakt.
Voor mij zelf, zie ik dit niet als een heel erg probleem, ik vind het zoals gezegd, wat gênant met andere mensen erbij, en het maakt andere benen strekken moeilijker. Ik denk zelf niet dat hij ooit een poging zal wagen om achter op te springen, want in de toestanden waarin hij verkeert op dat moment, zijn lang niet zo heftig zoals ik heb wel eens heb gezien met 'echte' paarden. Maargoed, dat is geen excuus om niet op te letten natuurlijk.
Zelf denk ik dat dit oplosbaar is door een kwestie van tijd, gewoon doorgaan met oefeningen en blijven opletten. En wachten tot het kwartje valt, en er behalve benen strekken, geen verdere verwachtingen van hem zijn

Toch was ik benieuwd of er mensen zijn met ervaring en/of tips.
Dus mede-bokkers, brand los, en houdt het netjes!
!

OWN!*