Ik ben benieuwd of er bokkers zijn, die niet een lang van tevoren vastgesteld wedstrijdschema hebben, maar op het laatst inschrijven bv. als hun paard goed naar hun zin loopt of de weersvoorspellingen goed zijn en de starttijden gunstig. Kortom, echt kort van tevoren, dan heb ik het over een paar dagen. Kom je er dan nog ergens tussen of valt dit tegen?
Een enkele keer, maar het ligt helemaal aan de organisatie of ze dat accepteren of niet. En ook aan je regio. (Sommige wedstrijden puilen uit en dan heb je gewoon pech)
Bij voorkeur juist niet, zo vroeg mogelijk. Niets zo vervelend voor de organisatie als er laat wordt ingeschreven. Soms kijk ik wel of ik er nog ergens tussen kan, maar dat is toch wel uiterlijk op dinsdag als ik dan zaterdag/zondag wil rijden en ik weet dat ik vaak mis zal schieten.
ik kijk af en toe op startlijsten en als er staat dat er nog plek vrij is dan schrijf ik me soms in kort van te voren als hij lekker loopt. Meestal staat het er wel bij of de wedstrijd vol is volgens mij dus dan schrijf ik me natuurlijk niet in.
Oretha
Geplaatst: 01-07-12 19:57
Ja hoor ik doe dat regelmatig. Soms kan ik nog mee doen en soms ook niet. Ligt er ook een beetje aan welke wedstrijd, het ene concours is wat "populairder" dan de andere.
Ik heb ooit wel bijgeschreven, met name als het oorspronkelijke concours werd afgelast of als ik graag extra wilde starten om een korteterminjdoel te halen. 's Zomers lukt dat vaak wel ergens (niet bij elke wedstrijd, dan is het vaak informeren waar er nog plaats is en daar inschrijven) maar 's winters schrijft men in deze regio aan het begin van het seizoen in en dan kom je er bijna niet meer tussen. Daarom is het altijd erg vervelend als er wegens winters weer noodgedwongen wordt afgelast, voor je het weet zit je ineens heel lang thuis.
Bij mij in de omgeving zijn er zo veel wedstrijden dat ik op woensdag altijd nog wel een plekje kan vinden voor het weekend erna. Zijn niet altijd de 'mooiste' wedstrijden, vaak de wat kleinere wedstrijdjes. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik niet kon starten als ik dat wilde.
Ik schrijf altijd weken van te voren in, dus zo snel mogelijk Wel zo makkelijk en ja als het dan afgelast word heb ik pech, maar ja heb ik tot nu toe nog nooit gehad En in de winter rijd ik denk ik de selecties en selecties worden zo ver ik weet niet zo snel afgelast
Ik wacht vaak pas tot de startlijsen bekend zijn omdat ik vaak pas na half 3 smiddags kan starten. als er dan nog in het vraagprogramma staat dat er nog plaatsen vrij zijn schrijf ik bij.
verder weet ik van sommige wedstrijden die bijvoorbeeld alleen een of 2 ringen hebben waar alles in gereden moet worden dat mijn kans groot is dat ik laat in de middag moet.
Ik heb laatst nog een selectie 1 dag van te voren ingeschreven. nouja ik kwam een paar dagen van te voren en de dag voor de wedstrijd kreeg ik mail dat ik er nog bij kon
Ik schrijf sinds dit jaar soms ook laat in, om dezelfde reden als jij aangeeft, als het fijn gaat en als t mooi weer is. Er zijn in de zomer vaak veel gaten in t programma en ik hoor toch regelmatig dat ze bepaalde klasses niet vol krijgen. Tot nu toe heb ik elke keer kunnen starten. s winters zit het hier echt 6 weken van te voren vol, tenminste daar waar je binnen los kan rijden en binnen kan starten en 2 proeven mag.
Ik schrijf ook soms laat bij. Verschilt per wedstrijd de kleine wedstrijden zitten eigenlijk altijd vol, en kom je moeilijk tussen, wat grotere wedstrijden gaat makkelijker.
Ik heb serieus ooit meegemaakt dat er maar 4 in het M2 startte, en ze er absoluut geen 5 (ik erbij) van wilde maken, want dan moeten ze 2 prijzen geven.... Zucht....
Zo af en toe schrijf ik ook laat bij, ik wil nog wel eens spontaan zin krijgen in een wedstrijdje, terwijl ik me nog nergens ingeschreven heb. Ik heb me afgelopen dinsdag ingeschreven in Steenderen voor aanstaand weekend en daar was nog plek, dus ik mag ook starten.
Mijn ervaring is dat het nog wel regelmatig lukt, zeker in de zomer. In de winter is het weleens lastiger, dan laat ik me wel bijschrijven op de reservelijst en soms kom ik er dan ook nog eens tussen.
Ik schrijf me ook vroeg in , als de starttijden dan ongunstig zijn , mijn pony niet lekker loopt etc. kan ik me nog altijd afmelden.
loulou
Geplaatst: 07-07-12 23:21
ik ben zelfs wel eens na een wedstrijd gereden op de gok dat er uitvallers waren. ik stond op de reservelijst en de avond ervoor had zich nog niemand afgemeld. maar er waren inderdaad afmeldingen dus ik kon alsnog meedoen