paard verkopen aan dubieuze klant

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pippenstein

paard verkopen aan dubieuze klant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 18:29

wat ik me afvroeg is of er fokkers en of verkopers van paarden zijn die genoeg om hun dieren geven om na te gaan waar hun dier terecht gaat komen

iemand die bij mij op stal heeft een paard bij een paardenhouderij gekocht ( er is een aanbetaling gedaan ) maar die is totaal niet in staat om dat paard te onderhouden( geen baan, wel kind en voedselbank ) Op dit moment heeft hij een pony staan op dit pension maar hem is onlangs verteld op straat gezet te zullen worden omdat het stalgeld al maanden niet is betaald. Bij nader inzien denk ik dat de persoon in kwestie ook een psychische stoornis heeft.
Omdat ik het paard een hoop ellende wil besparen heb ik de fokker opgebeld en situatie uitgelegd. Ik kreeg niet het gevoel echt serieus genomen te worden. Dat is jammer want dit gaat niet goedkomen vrees ik

Als ik mijn paard ooit moet verkopen wil ik zeker zijn dat mijn paard goed terecht komt .

Anoniem

Re: paard verkopen aan dubieuze klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 18:32

Heb je met de man zelf gesproken of denk je niet dat het gewaardeerd wordt? Dan zou ik me er eerlijk gezegd verder niet mee bemoeien, hoe frustrerend het ook is om te zien. Kun je iemand uit zijn naaste omgeving anders contacten?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 18:33

Beetje dubbel. Enerzijds wil je idd wel dat het paard goed terecht komt lijkt me. Maar ik weet niet wat ik zou doen als ik gebeld werd met dit nieuws, mss probeert iemand wel de ander zwart te maken. Ik zou dan ook niet al te happig reageren aan de telefoon en op mijn eigen manier erachter proberen te komen of het klopt. Ik denk dat een handelaar er ook weer anders naar kijkt dan een particulier die zijn paard verkoopt.

Maar als ze geen geld hebben voor eten, hebben ze dan überhaupt wel geld om een paard aan te schaffen?

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 18:35

He alsof ik degene ken waar je het over hebt, exact eenzelfde verhaal. Ik zou het gewoon vragen, en anders buiten houden tenzij je een gedupeerde bent in dit verhaal. Voor hetzelfde geld heeft hij een enorme erfenis gehad of een dikke spaarpot weet jij veel.

Zolang het paard niks te kort komt, en de stadhouder vind het prima, tja dan zal het wel meevallen.

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 19:35

ik heb ook uitgelegd dat ik dit niet doe om degene te pesten maar puur vanuit het belang van het paard. vooral omdat er nu ook 2 paarden de dupe worden. Ik denk als de fokker even zou rondvragen in de omgeving waar de persoon woont ( opvallende achternaam ) dat hij genoeg te weten komt en dat ik gelijk heb. Het liefst zou ik mijn handen ervan af trekken maar ja de persoon heeft mij al betrokken. Ik vond het al raar dat ik er tegen niemand op stal (en famillie leden van deze persoon ) iets over mocht zeggen. Dat is toch vreemd want ik wilde destijds de hele wereld wel laten weten dat ik een paard had gekocht.

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 19:38

persoon heeft idd een erfenis gehad maar die gaat dus geheel op in de aanschaf van het paard. Kan beter aan kind en de kinderboerderij van de persoon worden besteld.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:44

Als persoon een uitkering heeft en ze komen erachter dat hij ofzij geld geerfd heeft, dan heeft hij of zij sowieso een groot probleem want ze komen overal achter... Een paard moet hoe dan ook niet het slachtoffer worden, dus goed dat je de fokker gewaarschuwd hebt. Je zou ook iemand van Sociale Zaken in kunnen seinen als die persoon een uitkering heeft, om een paard te beschermen zou ik dat zelf gewoon doen.

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 20:18

Ja want als niemand zich nergens meer mee bemoeid ( dierenleed etc ) zal het een gezellige boel worden.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:25

Ik vind dat je beter met de koper van het paard kan praten als je je zorgen maakt. Heb je hem / haar vooraf verteld dat je contact met de verkoper op zou nemen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:50

nobelwise schreef:
Ja want als niemand zich nergens meer mee bemoeid ( dierenleed etc ) zal het een gezellige boel worden.

De andere kant is dat het de verkoper niet zo veel kan schelen omdat die blij is dat hij zijn paard überhaupt kan verkopen. In dat geval zal hij jouw waarschuwing aan zijn laars lappen

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:09

Of ze kopen een paard bij een ander (en gaan dat jou niet meer vertellen).

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:12

hahahatsjoe schreef:
Als persoon een uitkering heeft en ze komen erachter dat hij ofzij geld geerfd heeft, dan heeft hij of zij sowieso een groot probleem want ze komen overal achter... Een paard moet hoe dan ook niet het slachtoffer worden, dus goed dat je de fokker gewaarschuwd hebt. Je zou ook iemand van Sociale Zaken in kunnen seinen als die persoon een uitkering heeft, om een paard te beschermen zou ik dat zelf gewoon doen.

idd...sociale zaken zal echt wel achter die erfenis komen. Ik zou ze idd gewoon inseinen: erachter komen doen ze toch wel vanwege die erfenis en dus zal meneer mogen komen uitleggen waar dat geld aan is opgegaan. Niet alleen zulllen ze een verklaring eisen vanwege uitkering, maar ook omdat hij in een schuldsanering zit. Tenminste bij mijn weten is een van de eisen voor deelname van een voedselbank dat je in een schuldsanering zit..correct me if I'm wrong though
Dus dat zijn dan 2 redenen waarom zij gewoon het recht hebben om te weten waar dat geld aan is opgegaan. Dus dan wordt dat paard toch wel in beslag genomen...maar ja waar komt die dan terecht. En bovendien tegen die tijd dat sociale zaken er zelf achter die erfenis is heeft die man allang dat paard. Om dat te voorkomen gewoon tipje naar sociale zaken hoor....klinkt banketstaaf, maar belang van paard is in mijn ogen belangrijker in dit geval.
Bovendien zo te horen heeft deze menner heel wat meer nodig dan alleen hulp bij schulden......als hij dit soort dingen doet als hij aan wat extra geld komt dan heeft die toch echt wel psychische hulp nodig. Met een beetje mazzel ziet sociale zaken dat ook in..of anders misschien meneer zelf wel..en gaat die eens echt goed hulp zoeken....2 vliegen in een klap dan zeg maar :)

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 00:14

Je mag gewoon een erfenis krijgen hoor. Maak je lekker druk om zaken die bezig zijn of al gebeurt zijn, voor hetzelfde geld is hij hardstikke goed voor zijn beestjes.
Wat een idioterie beetje bepalen wat een ander wel of niet mag en wie je wel of niet maar vast moet bellen, en of iemand maar psychsche hulp nodig heeft of niet. 8)7

Serieus... bek vol tanden hier.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 00:28

Jeeemig, ik snap alle goeie bedoelingen en het dillema waar je je voor geplaatst voelt, maar ik vind dit dus echt te ver gaan. Een beetje over iemand heen naar de verkoper van het paard bellen, woest zou ik zijn!! En dan ook nog iemand die vindt dat je de soos in moet seinen omdat je weet dat er een erfenis geweest is. Leven en laten leven, bemoei je er niet mee of praat met de mensen zelf of ze het handig vinden om in hun omstandigheden een paard te kopen. Hun keus, hun geld en wellicht het paard en de stalhouder als kinderen van de rekening. Thats life. En dan nog zou ik er niet over peinzen me er mee te bemoeien...
Iedereen heeft het recht op zijn eigen fouten...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 09:31

Ik vind dit ook veel te ver gaan en wat een enorme bemoeizucht om iemands erfenis bij de Sociale Dienst te willen melden. De fokker bellen gaat imo ook gewoon te ver.
Lekker met rust laten en je niet mee bemoeien. Ik zou gek worden van dit soort acties op stal.
Heb je uberhaupt weleens geprobeerd met de bewuste persoon te praten, of ben je rechtstreeks naar derden gegaan?
en iemand gelijk 'beschuldigen' van een stoornis... nou ja zeg. Het moet niet veel gekker worden.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-07-12 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 09:43

Als de mensen betalen heeft de verkopende partij denk ik nergens last van. Of je een paard wil verkopen aan mensen met geldnood is een tweede. Maar ik zou me er vooral niet mee bemoeien ;).

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 09:55

Dit is inderdaad allemaal wel heel erg: iemand ("nu je er over nadenkt") meteen een stoornis toedichten, bellen met de verkoper, verhaal op internet zetten en als klap op de vuurpijl overwegen de sociale dienst in te lichten. Maar gelukkig schijnt het geen persoonlijke hetze te zijn... Het gemak waarmee mensen beslissen of adviseren om dingen te doen die de ander echt kunnen raken (zoals sd inlichten) vind ik stuitend.

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 17:02

het punt is dat de persoon mij betrekt in deze hele toestand zonder mijn toestemming, en door er vanuit te gaan dat ik de boel wel even ga regelen( wei en stalling meehelpen zoeken ) Ik ga verder geen instantie inlichten en wat die stoornis betreft die info heb ik van iemand die familie is van deze persoon maar er geen contact meer mee wenst.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:04

Maar je wordt toch niet gedwongen om je ermee te bemoeien?
Gewoon afstand nemen en niet meer op in gaan.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:17

Ik als verkoper zou toch wel 'blij' zijn als ik getipt zou worden over zo'n persoon!! Ik trek alle kopers al na van mijn ponys omdat ik ze enkel naar goede huisjes wil verkopen. Als ik dan zoiets te horen zou krijgen kan diegene de aanbetaling terug krijgen en fluiten naar de pony.

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 17:35

dank je Desa, dat bedoelde ik dus. Gelukkig zijn er dus meer mensen die verder kijken dan alleen de centen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:15

Ja, maar de verkoper van dit paard dus blijkbaar niet? Wat zou je verder nog kunnen doen dan? Imo niet veel.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:26

nobelwise schreef:
dank je Desa, dat bedoelde ik dus. Gelukkig zijn er dus meer mensen die verder kijken dan alleen de centen.

Ik zou ook blij zijn.

Ik word namelijk al jaren gevolgd door iemand waar ik volgend jaar kat van ga kopen. Heb ook al jaren contact met ander fokker waar ik er een heb gekocht. We werden van te voren eerst helemaal door de molen gehaald

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:34

Goed dat je de verkoper gebeld hebt!
Ik weet niet wat je verder nog kan doen.
Ik weet niet of het help als je je er verder mee bemoeid.

Toen wij ons paard verkochten die kreupel was wouden wij ook precies weten hoe en waar hij terecht kwam.
Iemand wou dat niet zeggen (Waarschijnlijk wou hij hem iets geven en hem doorverkopen)
Wij hadden toen zoiets van nee zoek maar een ander beest.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:11

nobelwise schreef:
het punt is dat de persoon mij betrekt in deze hele toestand zonder mijn toestemming, en door er vanuit te gaan dat ik de boel wel even ga regelen( wei en stalling meehelpen zoeken ) Ik ga verder geen instantie inlichten en wat die stoornis betreft die info heb ik van iemand die familie is van deze persoon maar er geen contact meer mee wenst.

Je laat je er toch niet intrekken als je daar geen zin in hebt. Ik snap niet wat je bedoelt met 'zonder mijn toestemming'? Ze mag er gerust vanuit gaan dat jij de zaken wel even voor haar regelt maar dat wil toch niet zeggen dat je dat dan ook moet doen. Het lijkt er op dat je "wilt helpen" "aardig gevonden wilt worden" of de mevrouw de indruk hebt gegeven haar altijd te helpen. Je zult dus moeten duidelijk maken dat jij het op dit moment te druk hebt met andere zaken... Of als je het wat botter durft te zeggen het hele idee niet zo handig te vinden en er niet aan mee wil werken. Verder basta.
Verder dat hele verhaal over stoornis heb je dus van horen zeggen van iemand die in onmin leeft met de mevrouw in kwestie, lekker betrouwbaar. En dat zet jij dan op een forum als dit. Hoe dom kun je zijn, zo help je mee een roddel over de wereld uit te smeren die je totaal niet hard kan maken. Fijne kennis ben je... Al eens nagedacht hoe je met al je goede bedoeling nu op de rest van de wereld overkomt?
Neem toch gewoon afstand, bescherm jezelf wees eens hard en niet aardig, ik kan me voorstellen dat je daar een stuk gelukkiger van wordt.