Hoi , na lang getwijfeld te hebben plaats ik toch maar even een topic.
Mijn paard(ruin) staat sinds kort weer in de wei (van 7 uur s'ochtends tot 8 uur s'avonds ongeveer) , hij staat in een ''ruinen'' wei ( sinds kort is er een merrie bij gekomen , en die staat dus ook in de ''ruinen'' wei . ) . Ik heb hem een aantal maanden geleden verhuisd , ik ben hier weer weg gegaan en weer terug gegaan naar mijn huidige stalling omdat hij geen oog voor mij had maar op de merrie waarmee hij stond .
Hij staat nu weer non-stop bij de merrie die erbij is gekomen . Als ik hem pak gaat alles goed , maar merrie raakt overstuur en trapt , pist en gilt (letterlijk) van zich af , vervolgens word mijn paard ontzettend druk en heeft weer weinig oog voor mij , en meneer zet zijn nek erop( hij kan zich ontzettend groot maken) . Alles wat in zijn buurt komt is eng , kan niet meer rustig stil staan als ik hem poets . Ik stel hem goed gerust , maar na 2 minuten gebeurd precies weer het zelf , paard wordt onrustig en blijft dribbelen .
Kwa rijden is hij precies het zelfde ; als hij de merrie hoort is hij helemaal overstuur en zet zijn nek erop en loopt onder me vandaan .
Ik heb heel veel lol met mijn paard , maar sinds dit baal ik er ontzettend van dus ik hoop zó dat iemand misschien een goede tip kan geven !